Geruchten over maaltijdoffensief Unilever

13 augustus 2012 Tom Van der Meer

DOETINCHEM – Unilever start naar verluidt dit najaar in Engeland een merkenoffensief in koelverse maaltijden. Zo zou de producent onder meer kant-en-klare gerechten op de markt willen brengen onder het Knorr-merk.

DOETINCHEM – Unilever gaat naar verluidt dit najaar in Engeland een merkenoffensief in koelverse maaltijden. Zo zou de producent onder meer kant-en-klare gerechten op de markt willen brengen onder het Knorr-merk.


Dat staat in het Britse vakblad Marketing Week. Het zou gaan om een range aan kant-en-klaarmaaltijden onder de merknamen Knorr, Bertolli en Colman’s. Volgens bronnen van het Engelse vakblad heeft Unilever een groot marketingbudget gereserveerd voor de introducties.


In Nederland is Unilever al enige jaren actief in kant-en-klaarmaaltijden. Na een moeizame start hebben de Unox-stampotten inmiddels een brede verspreiding gekregen.

Aan het koelverse Conimex-concept heeft het concern wel veel moeten sleutelen. De Aziatische maaltijden verschenen eerst in een kartonnen doosje, kregen toen een ‘afhaalzakje’, maar hebben inmiddels eenzelfde uitstraling als de stampotten.


Het koelverse avontuur met Bertolli-pasta en -sauzen heeft Unilever moeten staken wegens een gebrek aan distributie. Wel succesvol was het met de introductie van ‘kookmerk’ Knorr in het koelverse drankenschap. Knorr Vie is een internationaal succes.


Een woordvoerder van Unilever Nederland wil het bericht over de aanstaande introducties niet bevestigen, meldt Distrifood. ‘Binnen Unilever wordt continu nagedacht over nieuwe producten en combinaties van merken en producten. Voor Nederland staan er in ieder geval geen nieuwe introducties op stapel.’


Lees ook:

'Stoommaaltijd geeft te weinig energie' (23 februari 2007)


Sligro doet proef met kant-en-klare maaltijden (25 januari 2007)


VWA: hoofdconclusie maaltijdenrapport blijft overeind (22 september 2006)

 

Altijd op de hoogte blijven?