Geen maatregelen tegen vleesconsumptie

SLAGERSWERELD - Tot genoegen van de vleeswerkende industrie en de slagers gaat de overheid niet ingrijpen in de eetgewoonten van Nederlanders om gestelde klimaatdoelen te halen.

SLAGERSWERELD - Tot genoegen van de vleeswerkende industrie en de slagers gaat de overheid niet ingrijpen in de eetgewoonten van Nederlanders om gestelde klimaatdoelen te halen.

Dat antwoordt minister Verburg van Landbouw op kamervragen van de Partij voor de Dieren (PvdD), om maatregelen tegen vleesconsumptie te nemen.

De PvdD vroeg dit naar aanleiding van een CLM-rapport, waarin staat dat beperking van de groei van vlees- en wellicht zuivelconsumptie onvermijdelijk is om de klimaatdoelen die in Nederland gesteld zijn, te halen. Verburg is het niet eens met de conclusies van de CLM-onderzoekers. 'Nederland kent voor de periode tot 2020 ambitieuze klimaatdoelen, maar ik verwacht dat deze gehaald kunnen worden zonder in te grijpen in het consumptiepatroon.'

l

Lees ook
Verbouwing betaalt zich uit: 25 procent omzetplus

Verbouwing betaalt zich uit: 25 procent omzetplus

W inkelcentrum Op de Kamp - hét winkelhart van het Zuid-Limburgse Landgraaf - vormt het thuishonk van Slagerij Van Melik Landgraaf. Bijna 25 jaar geleden begonnen Herman en Tiny Wilbrink hier hun eigen zaak, onder de vlag van de slagerij-franchiseformule van de Van Melik Food Groep. ‘Mijn man werkte toen al jarenlang als slager in loondienst’, vertelt...

Verbouwing betaalt zich uit: 25 procent omzetplus

Verbouwing betaalt zich uit: 25 procent omzetplus

W inkelcentrum Op de Kamp - hét winkelhart van het Zuid-Limburgse Landgraaf - vormt het thuishonk van Slagerij Van Melik Landgraaf. Bijna 25 jaar geleden begonnen Herman en Tiny Wilbrink hier hun eigen zaak, onder de vlag van de slagerij-franchiseformule van de Van Melik Food Groep. ‘Mijn man werkte toen al jarenlang als slager in loondienst’, vertelt...

De meerwaarde van een huismerk

De meerwaarde van een huismerk

Iedereen weet dat je bij de super huismerk producten kunt kopen. Vaak is de kwaliteit en de verpakking iets anders dan van een A-merk, maar daar staat tegenover dat het product vaak ook goedkoper is.Het voordeel voor de super is herkenbaarheid, imago, onderscheidend ten opzichte van de concurrentie en natuurlijk inkoopvoordeel, dat zich vertaald in...