Foodbase richt zich op foodondernemers in veranderende markt

29 november 2016

Foodbase Wageningen is de naam die het NBC voortaan gebruikt voor activiteiten buiten de eigen sector. Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) is ook in andere verssectoren waaronder de slagerij actief.

Het NBC is van origine het kennis- en adviescentrum voor de bakkerijbranche. Tegenwoordig richt het NBC zich ook op andere sectoren uit de versbranche, zoals de slagerij-, vis-, en groentebranche. De naam NBC vormt een struikelblok in deze branches, waardoor voor de nieuwe naam Foodbase is gekozen.

Drie terreinen

Foodbase wil grote en kleine organisaties in de voedselketen helpen om keuzes te maken voor een voorsprong op de constant veranderende markt.Deze veranderingen vragen foodondernemers om het maken van scherpe keuzes, sterker gebaseerd op wat klanten van ze willen en verwachten. Vaak raken die keuzes de aspecten voeding & gezondheid, hygiëne & voedselveiligheid en marketing & positionering. Precies op deze drie terreinen en de verbanden daartussen richt Foodbase zich. De nieuwe project- en adviesorganisatie werkt met professionals, uiteenlopend van voedings-wetenschappers tot kwaliteitsinspecteurs en van marketeers tot communicatiespecialisten.

Altijd op de hoogte blijven?