Foodbase richt zich op foodondernemers in veranderende markt

foodbase

Foodbase Wageningen is de naam die het NBC voortaan gebruikt voor activiteiten buiten de eigen sector. Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) is ook in andere verssectoren waaronder de slagerij actief.

Het NBC is van origine het kennis- en adviescentrum voor de bakkerijbranche. Tegenwoordig richt het NBC zich ook op andere sectoren uit de versbranche, zoals de slagerij-, vis-, en groentebranche. De naam NBC vormt een struikelblok in deze branches, waardoor voor de nieuwe naam Foodbase is gekozen.

Drie terreinen

Foodbase wil grote en kleine organisaties in de voedselketen helpen om keuzes te maken voor een voorsprong op de constant veranderende markt.Deze veranderingen vragen foodondernemers om het maken van scherpe keuzes, sterker gebaseerd op wat klanten van ze willen en verwachten. Vaak raken die keuzes de aspecten voeding & gezondheid, hygiëne & voedselveiligheid en marketing & positionering. Precies op deze drie terreinen en de verbanden daartussen richt Foodbase zich. De nieuwe project- en adviesorganisatie werkt met professionals, uiteenlopend van voedings-wetenschappers tot kwaliteitsinspecteurs en van marketeers tot communicatiespecialisten.

Lees ook
Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.

Ingelepeld

Ingelepeld

Tim Spector is professor genetische epidemiologie aan het King’s College in London. ‘Ingelepeld’ is zijn derde boek. Hierin trekt hij huidige voedingsrichtlijnen, -wetenschap en -advies in twijfel. Sterker nog: hij bekritiseert ook zijn eigen eerdere bevindingen als wetenschapper en auteur van vele papers.

Consumentengedrag in kaart - Drie ontwikkelingen in de versbranche

Consumentengedrag in kaart - Drie ontwikkelingen in de versbranche

Hoe ziet de toekomst van foodwinkels zoals de slagerij eruit? Susanne Danes, projectmanager marketing bij FoodBase, gaat in een reeks van drie artikelen in Vleesmagazine in op de ‘De klant van morgen’. In deze eerste aflevering belicht ze drie belangrijke, recente ontwikkelingen op het gebied van consumentengedrag die van invloed zijn op de versbranche.