Foodbase richt zich op foodondernemers in veranderende markt

foodbase

Foodbase Wageningen is de naam die het NBC voortaan gebruikt voor activiteiten buiten de eigen sector. Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) is ook in andere verssectoren waaronder de slagerij actief.

Het NBC is van origine het kennis- en adviescentrum voor de bakkerijbranche. Tegenwoordig richt het NBC zich ook op andere sectoren uit de versbranche, zoals de slagerij-, vis-, en groentebranche. De naam NBC vormt een struikelblok in deze branches, waardoor voor de nieuwe naam Foodbase is gekozen.

Drie terreinen

Foodbase wil grote en kleine organisaties in de voedselketen helpen om keuzes te maken voor een voorsprong op de constant veranderende markt.Deze veranderingen vragen foodondernemers om het maken van scherpe keuzes, sterker gebaseerd op wat klanten van ze willen en verwachten. Vaak raken die keuzes de aspecten voeding & gezondheid, hygiëne & voedselveiligheid en marketing & positionering. Precies op deze drie terreinen en de verbanden daartussen richt Foodbase zich. De nieuwe project- en adviesorganisatie werkt met professionals, uiteenlopend van voedings-wetenschappers tot kwaliteitsinspecteurs en van marketeers tot communicatiespecialisten.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Stap voor stap verduurzamen

Stap voor stap verduurzamen

De vakmensen van FoodBase geven informatie over de belangrijkste ontwikkelingen binnen de versbranche. Dit keer legt accountmanager Hester Braam uit hoe je de eerste stappen naar een duurzamere onderneming kan zetten.

Webportaal Staat van Landbouw, Natuur en Voedsel gepubliceerd

Webportaal Staat van Landbouw, Natuur en Voedsel gepubliceerd

Het nieuwe rapport Staat van de Landbouw, Natuur en Voedsel is verschenen op de nieuwe, gelijknamige website waar voortaan de meest actuele en betrouwbare gegevens zijn te vinden over de landbouw in Nederland.

Drempel voor TEK-regeling gaat omlaag

Drempel voor TEK-regeling gaat omlaag

Het kabinet verlaagt de drempel voor mkb-bedrijven om in aanmerking te komen voor energiecompensatie. De hoogte van de energiekosten moet nu minimaal overeenkomen met 7% van de omzet. Voorheen was dit 12,5%, wat voor de meeste mkb-bedrijven geen haalbare drempel was.