
Meer dan alleen vakkennis
Het netwerk overstijgt traditionele vakkennis. Het biedt jonge professionals een unieke kans om hun soft skills te versterken. Deelnemers krijgen de gelegenheid om te leren van ervaren professionals, inzichten te delen en hun netwerk uit te breiden. "In een snel veranderende sector is het niet alleen belangrijk om inhoudelijk op de hoogte te blijven, maar ook om jezelf te versterken in communicatie, samenwerking en leiderschap," zegt Otto Uijttewaal, ondernemer van Focusplaza.
Inspirerende start
De kick-off bijeenkomst was een succes. Sprekers zoals Klaas de Boer, Serdar Tolenaar en Harry Slagman deelden waardevolle kennis over innovatie, persoonlijke ontwikkeling en storytelling. Klaas gaf een heldere kijk op de wereld van food en benadrukt het belang van uitproberen. Serdar, ondernemer van Mama’s maaltijden, bracht met veel enthousiasme over hoe hij innoveert in de branche. In de interactieve workshop van Harry Slagman werden de deelnemers uitgedaagd om met storytelling hun persoonlijke verhaal in een zakelijke setting een onvergetelijke indruk te maken.
Toekomstgerichte bijeenkomsten
Het Young Professionals netwerk organiseert themabijeenkomsten over actuele onderwerpen in de voedingssector. De eerstvolgende bijeenkomst is op woensdag 7 mei. Wil je als jonge bakkers jouw carrière een boost geven nog meer jonge branchegenoten leren kennen en kennis opdoen van ervaringsdeskundigen? Dit initiatief biedt een platform voor kennisdeling, persoonlijke groei en het opbouwen van een sterk professioneel netwerk.
Lees ook het uitgebreide verslag van de lancering op Focusplaza.
In het kort het Young Professionals netwerk
Leden krijgen toegang tot:
- Vier themabijeenkomsten per jaar
- Vakinhoudelijke kennis en verdieping, expertise door Focusplaza
- Soft skill ontwikkeling door SOL
- Inspirerende presentaties, bedrijfs- en winkelbezoeken door vakspecialisten
- Diverse pop-up sessies
- Een besloten online community en kennisplatform
📅 Datum: woensdag 7 mei
🎟️ Aanmelden
Over Focusplaza
Focusplaza is een het kennisnetwerk dat al 25 jaar actief is in de foodbranche. Tijdens bijeenkomsten, studiereizen en workshops verbinden we jou met jouw branchegenoten. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken, omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om jezelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.
Over SOL
Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie(SOL) is al meer dan 35 jaar het opleidings- en ontwikkelingsfonds in de levensmiddelenindustrie (LMI). Bestuurd door werkgevers- en werknemersorganisaties neemt SOL een belangrijke rol in het stimuleren van de ontwikkeling van alle mensen die in de industrie werken. Het doel van SOL is dan ook altijd verbonden geweest om zowel mensen als bedrijven in de levensmiddelenindustrie toekomstbestendig te maken.