Familiebedrijf Weidenaar introduceert Riperkrite Grillworst

attachment-001_rb-image-1745829

Familiebedrijf Weidenaar introduceert Riperkrite Grillworst. Het jongste product uit de worstmakerij van Weidenaar, gemaakt met Riperkrite Tsiis, is als eerste verkrijgbaar bij Poiesz Supermarkten. 'Een logische stap als je bedenkt dat alle drie familiebedrijven in Friesland gevestigd zijn', aldus Weidenaar. Vanaf maandag 20 april zijn de grillworsten met de kaas van Kaasboerderij De Deelen verkrijgbaar in de supermarkten van Poiesz.

De productontwikkelaars van Weidenaar zijn continu bezig met het ontwikkelen van bijzondere producten met unieke smaken. De Riperkrite Tsiis heeft een uitgesproken en unieke smaak die past bij het vlees van de grillworst. 'Wij zijn ontzettend blij dat Familiebedrijf Weidenaar bij ons is gekomen om samen dit product te ontwikkelen. Het biedt een kans om onze kaas op een nieuwe manier onder de aandacht te brengen bij een bredere doelgroep. Zo kunnen we elkaar, als Friese bedrijven, helpen en inspireren', aldus Hendrika de Jong  van Kaasboerderij De Deelen.

Toegevoegde waarde

'De smaak van de Riperkrite Tsiis heeft echt een toegevoegde waarde voor de grillworst, het krijgt een lekker kruidige en romige smaak. Daarnaast vind ik het extra speciaal dat we samen met een ander Fries familiebedrijf producten ontwikkelen en daadwerkelijk op de markt brengen. Poiesz geeft ons in dit geval de kans om gelijk alle Friezen in aanraking te laten komen met de Riperkrite Grillworst. Prachtig toch?', zegt Wini Weidenaar van Familiebedrijf Weidenaar.

Duo-branding

De Riperkrite Grillworst wordt verkocht met het Weidenaar-merk dat gepaard gaat met een etiket van kaasboerderij De Deelen, zogenaamde duo-branding. Vanaf 20 april is de Riperkrite Grillworst verkrijgbaar bij Poiesz.

Lees ook
Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Zomers kunnen de temperaturen hoog oplopen. Dit kan voor vishandelaren en marktslagers problemen opleveren voor de voedselveiligheid van hun producten. Daarom hebben brancheorganisaties Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS), Poeliersbond en Vereniging voor Nederlandse Visspecialisten(VNV) een hitteprotocol ontwikkeld dat 10 juni naar de gemeentes is...

Nog nooit zoveel overheidssteun aan biologische sector

Nog nooit zoveel overheidssteun aan biologische sector

De Tweede Kamer neemt vier moties aan ter bevordering van biologische landbouw en voeding. Op 25 mei kreeg de motie van D66 en CDA voor een ‘supermarkten convenant’ steun vanuit de ruime meerderheid. De Kamer steunt ook voorstellen om biologische landbouw en bloembollenteelt aantrekkelijker te maken.