Familie Pluim verkoopt Keurslager de Haas

Slagerij Unsplash_uitsnede

Foto: Unsplash

Pluim en de Haas bv, waarvan Keurslager de Haas onderdeel is, was ruim 50 jaar in handen van de familie Pluim. Omdat er binnen de familie geen opvolger is, nemen ervaren food- & retailprofessionals Thomas en Marleen Kamphuis de onderneming over. 

In de jaren ‘60 begonnen de broers Pluim met hun vader Slagerij Pluim op de Beethovenlaan in Arnhem. Een echt familiebedrijf dat een belangrijke rol speelde in Arnhem. In 1995 sloegen de broers Pluim de handen ineen met Keurslager de Haas, ook een bekende Arnhemse slagerij. De start van Pluim en de Haas BV met vier winkels, een aparte productielocatie, kantoor, vijftig medewerkers en een trouwe klantengroep. Onder leiding van de broers Pluim groeide het bedrijf verder. In 2021 zijn er elf winkels; negen slagerijen in Arnhem, Bennekom, Ede, Oosterbeek en Velp met daarnaast een groentewinkel en bakkerij.

Broers Pluim

De twee broers, Joop (71) en Willem (68) Pluim, stonden jaren zelf aan het hakblok. Eerst in de winkel aan de Beethovenlaan en later in de productie. "Je bent slager, maar ook ineens een ondernemer. Wij hadden zelf de taken al verdeeld tussen de productie en verkoop", vertelt Willem. "Iedere winkel heeft zijn eigen chefslager en ook in de productie en op kantoor werken medewerkers waarmee we op deze manier hebben kunnen groeien", vult Joop aan. "Maar nu is het mooi geweest. Het bedrijf is toe aan nieuwe stappen en een nieuwe generatie."

Nieuwe generatie

Binnen de eigen familie was er geen opvolging. De broers vonden de nieuwe generatie is Thomas en Marleen Kamphuis. Twee ervaren food- & retailprofessionals, die na een loopbaan in binnen- en buitenland voor zichzelf wilden beginnen. Het aanbod om Pluim en de Haas te kopen, kwam op het juiste moment.

Afrika

Thomas en Marleen werkten de laatste acht jaar in verschillende landen in Afrika. Op alle plekken zagen zij hoe vlees een belangrijke plek innam binnen de cultuur.  "Werd er wat gevierd, dan werd erbij gegrild of gebarbecued", vertelt Thomas enthousiast. Nu zij terug zijn in Nederland zetten zij graag deze traditie voort. "Wij zien het als onze missie om de consument te inspireren en te laten genieten van mooie en eerlijke producten met aandacht voor dierenwelzijn en duurzaamheid. En het feit dat Keurslager De Haas niet alleen slagerijen heeft, maar ook een bakkerij en groentewinkel geeft hierin veel mogelijkheden", zegt Marleen.

Thomas en Marleen zijn ervan overtuigd dat de aanwezige kennis en ervaring binnen Pluim en de Haas, in combinatie met wat zij zelf meenemen aan opgedane ervaringen bij andere food- en retailbedrijven, een goede combinatie is voor toekomstig succes

Dossiers
Lees ook
Tot het uiterste

Tot het uiterste

Ik mag toch onderhand wel aannemen dat we zo langzamerhand weer wat beweging in de economie gaan krijgen. Dat we afscheid hebben genomen van de avondklok en dat we ons weer druk kunnen maken over hoe we de volgende dag alles af kunnen krijgen.

Vocking brengt culinaire bitterbal en kroket op de markt

Vocking brengt culinaire bitterbal en kroket op de markt

Het Utrechtse familiebedrijf Vocking brengt een eigen culinaire bitterbal en kroket op de markt. De worstenmakerij is vooral bekend van de Vocking leverworst.

Nice to Meat opent pop-up slagerij in Almere

Nice to Meat opent pop-up slagerij in Almere

Nice to Meat opent een pop-up slagerij in Almere. De slagerij is bedoeld voor consumenten die heimwee hebben naar de smaken van goed vlees, zoals ze dit bij een sterrenrestaurant eten. Bovendien vormt een bezoek aan de pop-up slagerij een unieke gelegenheid om een kijkje te nemen in de keuken van de hooggewaardeerde horecaslagerij.Al een tijdje kunnen...