Empack in Jaarbeurs verplaatst naar september

Empack

De komende editie van verpakkingsbeurs Empack wordt vanwege het coronavirus naar nog verder in het jaar verplaatst. De beurs staat nu gepland op 15, 16 en 17 september 2020 in de Jaarbeurs in Utrecht. Een eerdere verplaatsing naar 23, 24 en 25 juni 2020, is hiermee aangepast.

Hoewel de Nederlandse overheid nog géén verdere beperkende maatregelen heeft opgelegd met betrekking tot het organiseren van beurzen na 1 juni, kiest Easyfairs er al wel voor Empack opnieuw te verplaatsen naar een later moment dit jaar.

'We zijn opnieuw in beraad gegaan met stakeholders en kwamen tot de conclusie dat de onvoorspelbaarheid en onvermijdelijkheid van dit virus voorlopig nog te groot is. De veiligheid en het welzijn van onze exposanten, partners, bezoekers en eigen medewerkers staat voorop. Daarnaast hebben exposanten recht op een gedegen beursvoorbereiding, welke door de huidige maatregelen in het gedrang komt', aldus Irma de Hoon, Group Event Director van Easyfairs.

Zelfde locatie, andere hallen

De nieuwe editie van Empack vindt plaats op 15, 16 en 17 september 2020 in de oorspronkelijk locatie Jaarbeurs Utrecht. Door de verplaatsing is Empack genoodzaakt gebruik te maken van andere hallen, namelijk hal 7, 8 en 9. 'We zijn ons bewust van de impact voor deelnemende en betrokken partijen met alle voorbereidingen. We zullen er alles aan doen om de verplaatsing zo soepel mogelijk te laten verlopen en kijken met veel enthousiasme uit naar de editie in september', aldus de Hoon.

 
Lees ook
Verantwoord verpakken op gebruikte of nieuwe machines

Verantwoord verpakken op gebruikte of nieuwe machines

Besparing op de totale hoeveelheid verpakkingsmateriaal en streven naar volledige recyclebaarheid blijft een actueel thema tussen retailers en toeleveranciers. Vooral de reductie van plastic krijgt hierin veel aandacht.

Circulair kippenvoer gemaakt van reststromen uit voedingsindustrie

Circulair kippenvoer gemaakt van reststromen uit voedingsindustrie

Kipster brengt circulair voer voor hobbykippen op de markt. Nijsen Company maakt het uit de resstromen uit de voedselindustrie, zoals gebroken crackers, haverdoppen en overschotten uit bakkerijen. "Wat de consument niet bereikt en waar niets mis mee is, zit in dit voer", aldus Kipster.

Ruim driekwart van de Nederlanders blijft online versproducten bestellen

Ruim driekwart van de Nederlanders blijft online versproducten bestellen

Ruim 74 procent van de Nederlanders blijft ook nu de coronamaatregelen zijn versoepeld hun versproducten online bestellen. Gemak is hiervoor de belangrijkste reden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van Trunkrs.