Empack 2019: programma speelt in op behoeftes verpakkingsindustrie

2497-1aec9cf25b1021fc0d20cd160923f01a

De verpakkingsbeurs Empack keert op 3 en 4 april 2019 terug in de Brabanthallen in Den Bosch. 'Met ruim 300 exposanten, meerdere topsprekers uit de verpakkingsindustrie en een rijk programma is Empack een must-visit', zegt Irma de Hoon, Group Event Director namens Empack-organisator Easyfairs.

De urgentie om de beurs te bezoeken is per definitie ingegeven door brancheontwikkelingen. Plastics recycling, de noodzaak tot ketensamenwerking met duurzame oplossingen en E-Packaging zijn thema’s die leven en daarom extra worden belicht in de vorm van conferenties in kennistheaters. Specialisten van KIDV, NVC, MVO Nederland en PEFC maken zich sterk om de bezoeker te voorzien van alle benodigde kennis.

Miniconferentie ‘Gerecycled plastics voor voedselcontactmaterialen’

Het moment om over te gaan tot actie is nu. De ene na de andere duurzame initiatieven worden gepresenteerd. Over plastic valt genoeg te zeggen, daar is geen ontkomen aan. Met welke wetgeving moet je rekening houden? Is het nog altijd voedselveilig wanneer je gerecycleerd plastic verpakkingsmateriaal inzet voor de voedingsindustrie? In samenwerking met NRK worden deze vragen uitvoerig behandeld in de vorm van een miniconferentie.

Miniconferentie E-Packaging

Experts delen de laatste ontwikkelingen op het gebied van E-commerce verpakkingen in relatie tot duurzaamheid. Wat zijn de plannen en ontwikkelingen voor de toekomst op het gebied van E-commerce? Shopping Tomorrow nodigt gerenommeerde sprekers uit om hier vanuit verschillende invalshoeken het licht op te schijnen. Zo krijgen bezoekers te horen wat beter is; het inzetten van herbruikbare verzendmaterialen, virgin materialen of duurzame verzendoplossingen?

De kracht van Ketensamenwerking

Voor het thema Ketensamenwerking is een samenwerking aangegaan met MVO Nederland, vanuit haar rol als versneller van cross-sectorale en keteninnovaties richting een nieuwe economie. Ketensamenwerking draait om het delen van keteninformatie, maar voordat alle schakels daartoe overstappen dient eerst een basis van vertrouwen, gelijkwaardigheid en toegevoegde waarde te worden gelegd. Hoe kom je tot een optimale samenstelling van de keten en hoe wordt de verzamelde data vertaald naar verbeteringen? MVO Nederland gaat aan de hand van voorbeelden uit circulaire ketentrajecten dieper in op deze prangende vragen.

[intermezzo:1]

Label & Sleeve Conference

In samenwerking met Alexander Watson Associates wordt een kennissessie georganiseerd voor merkverbeterende mogelijkheden in snelgroeiende etiketteringsmethoden. De conferentie brengt experts samen in hun respectievelijke disciplines en de belangrijkste kwesties en kansen komen aan de orde voor de industrie in de hele waardeketen wereldwijd.

Packaging Start-Up Platform (en award)

Het Start-Up platform is bedoeld voor bedrijven die op het punt staan om een grootse stap voorwaarts te maken en graag hun product of dienst onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Het Packaging Start-Up platform richt zich op ondernemingen die korter dan 2 jaar actief zijn in de verpakkingsindustrie. De Start-ups gaan de uitdaging met elkaar aan in het theater, waarbij een vakkundige jury van onder andere VNV en KvK bepaalt wie er met de Start-Up Award van 2019 naar huis gaat.

Openingstijden Empack, Logistics & Distribution en Automation 2019

Tegelijkertijd met Empack vinden de vakbeurzen Logistics & Distribution en Automation plaats in de Brabanthallen. De vakbeurzen zijn op woensdag 3 en donderdag 4 april te bezoeken van 9.00 tot 17.00 uur. Voor meer informatie: www.empack.nl.

Lees ook
Nieuwe iconen voor verduidelijking houdbaarheidsdatum

Nieuwe iconen voor verduidelijking houdbaarheidsdatum

De gewenste actie bij de Tenminste Houdbaar Tot-datum (THT) is een heel andere dan bij Te Gebruiken Tot (TGT). Toch haalt een merendeel van de consumenten ze door elkaar. Daardoor gooien ze vaak producten weg die nog eetbaar zijn. Om het verschil tussen de twee houdbaarheidsdatums te verduidelijken, introduceert Samen Tegen Voedselverspilling twee iconen...

MHP kiest voor MULTIVAC

MHP kiest voor MULTIVAC

De grootste kippenvleesproducent van de Oekraïne (MHP) had snel een tweede traysealer voor de vestiging in Veenendaal nodig. De keus is gevallen op de TX 730. Binnen een half jaar is deze succesvol in gebruik genomen. Een bijzondere prestatie van de teams van MHP en MULTIVAC.

MULTIVAC presenteert zijn nieuwe flowpacking-oplossing

MULTIVAC presenteert zijn nieuwe flowpacking-oplossing

MULTIVAC brengt een universele flowpacking-oplossing op de markt. De W 500 biedt een hoge mate van flexibiliteit voor het verpakken van een breed scala aan voedingsmiddelen, waaronder vlees en vleesproducten.