Eigen merk rosévlees Pali group

13 augustus 2012 Edwin Rensen

DEN BOSCH - De Pali Group, moederbedrijf van slachterij Vitelco, komt vanaf half september met een eigen merk voor jong rosé kalfsvlees.

DEN BOSCH - De Pali Group, moederbedrijf van slachterij Vitelco, komt vanaf half september met een eigen merk voor jong rosé kalfsvlees.

Met het merk Vitel-oké wil het bedrijf zich richten op de Nederlandse markt, meldt het Agrarisch Dagblad. De Pali group richt zich in eerste instantie vooral op de foodservice-bedrijven, de horecagroothandels en grootkeukens.

Volgens directeur Han Paridaans zal het vlees concurreren met het traditionele rosévlees van oudere dieren. 'Het jonge rosé-vlees heeft een constantere kwaliteit omdat de dieren steeds rond 8 maanden worden geslacht.' Paridaans ziet ook een voordeel ten opzichte van het blanke vlees: qua welzijn (bloedarmoede) zal het minder omstreden zijn.

Paridaans verwacht dat op termijn ongeveer 50 tot 60 bedrijven kalveren zullen leveren voor het programma. Het gaat om 400 tot 500 kalveren per week.

Lees ook:
Van Drie zoekt markt voor rosévlees (5 maart 2010)
Rosékalf jonger naar de slacht (18 februari 2010)
Producenten ouder rosékalf in de problemen (15 oktober 2009)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over rosé kalfsvlees
Alle berichten over Alpuro

 

Altijd op de hoogte blijven?