Dutch Meat Service en Chateau Viande gaan samen

Chateau Viande

Chateau Viande Group BV uit Soest en Utrecht, onderdeel van de SVE Group BV, gaat vanaf 4 januari 2021 samen met Dutch Meat Service BV uit Almere. Met de overname versterkt Chateau Viande de vers vlees positie én de afzetmogelijkheden op het gebied van convenience producten.

Met de acquisitie van Dutch Meat Service BV vergroot Chateau Viande de afzet richting retail, horeca en de zorg. Het rund- en varkensvlees assortiment van Dutch Meat Service wordt op hoog niveau vers geportioneerd en zijn daarna gereed om te bereiden. Het assortiment wordt ook gegaard aangeboden om te assembleren en te verwarmen.

Kwaliteit

Chateau Viande De afzet in dit topsegment vers kwaliteitsvlees- en convenienceproducten groeien sterk en dit past volledig bij de strategie van Chateau Viande. De kwaliteitsproducten van Dutch Meat Service blijven onveranderd en worden met de welbekende productkenmerken, overgenomen en verder voortgezet door Chateau Viande in Utrecht onder leiding van huidig Dutch Meat Service directeur Kees Walst. De producten sluiten aan bij de visie en missie van Chateau Viande: Lekker eten voor iedereen.

Efficiency en duurzaamheid

Door de integratie van Kokreateur Vleeswaren en Bobeldijk Vleesproducten binnen de bedrijven Chateaubriand in Soest en Ruitenburg in Utrecht, is Chateau Viande sinds begin 2019 als organisatie sterk gegroeid. Beide locaties zijn onlangs compleet vernieuwd en zijn in bezit van de nieuwste state-of-the-art productiefaciliteiten, met focus op efficiency en duurzaamheid. Met passie voor het slagersambacht, bereid volgens de hoogste kwaliteitsnormeringen en bereid volgens kwalitatieve, aloude recepten.

 
Lees ook
Vlees in de media - week 29

Vlees in de media - week 29

BBB-kamerlid Caroline van der Plas bezoekt zelfslachtende slager, tropische temperaturen en de kleinste slagerij van het Westland. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Uit de jaarlijkse foldermonitor van Wakker Dier blijkt dat het aantal vleesaanbiedingen in de supermarkt voor het eerst sinds 2015 is gedaald. In de eerste helft van 2022 daalde het aantal aanbiedingen naar het niveau van 2020.