Demonstraties, innovaties en masterclasses op VIP

20 maart 2018 Karin Geesink-Stegeman

De slager kan zijn hart ophalen op het Vers Inspiratie Platform (VIP) in Houten. Ruim tachtig exposanten tonen er hun noviteiten en praten de bezoekers bij over hun bedrijf. Tevens kunnen geïnteresseerden de VIP Masterclass bijwonen, waarin er kennis wordt gemaakt met de grondbeginselen van de Versplatform Academie. De laatste dag van de VIP start vandaag om 15.00 uur tot en duurt tot en met 22.00 uur.

Op het BBQ-terras worden de barbecuetrends getoond in diverse grillsessies. Martijn van Strien demonstreert de verschillende mogelijkheden van de Ofyr. Naast het grillen op de plaat langs de vuurschaal zijn er nieuwe accessoires op de markt gebracht voor meer bereidingswijzes. Zo is er een spit die er op de Ofyr gezet kan worden. Daarnaast kan er ook met grote spiezen in het vuur gewerkt worden.

Wokken op de barbecue

Monolith toont ook een spit die op de barbecue bevestigt kan worden. Daarnaast hebben zij een grillplaat en grote wokpan die speciaal voor de barbecue is ontworpen. ‘Als je net je biefstuk hebt gebakken en die nog even laat rusten, dan kun je ondertussen je groentes bakken in de wok. Ideaal’, zegt Yvette van Grinsven van Basbq. Deze barbecuespeciaalzaak verkoopt onder andere Monoliths.

KMI/Emondt

Op de VIP presenteert Emondt-KMI zich voor het eerst als één partij op de beurs. Begin dit jaar werd KMI Apeldoorn overgenomen door Emondt uit Enschede. Door Emondt-KMI worden nu complete interieurconcepten voor de gehele versbranche geleverd.

2018-03-20-PHOTO-00000011-300x225 De stand van Epos met als thema Route 66

Route 66

Epos viert haar 66e verjaardag op de beurs. ‘Dit jaar bestaat Epos 66 jaar, vandaar dat we onze stand hebben ingericht in het thema: Route 66’, zegt Silvia van de Kraats. ‘We presenteren verschillende nieuwe marinades en tapenades op het Vers Inspiratie Platform. Waaronder de Bistro kruidenolie Smokey Bastard. Deze olie past perfect bij het stoere thema van Route 66.’

Nieuwe huisstijl

De vakbeurs is een ideale plek om bezoekers kennis te laten maken met een nieuwe huisstijl. Vleesvee Integratie Twente grijpt deze kans dan ook aan om zijn nieuwe logo te tonen. ‘Waar we ons voorheen vooral richtten met onze reclame op de slagerij, proberen we ons nu juist meer te richten op de consument. Wij willen de slager helpen zijn verhaal naar de consument toe te vertellen. Daarbij hoort ook ons nieuwe logo, die makkelijk herkenbaar is voor de consument’, legt bedrijfsleider Parrish Kortink uit.

Patés voor de lente

De Beauvoorder toont verschillende patés. Vertegenwoordiger Leendert van Cauwenberge voorspelt dat de peren- en aspergepatés goed gaan scoren in de lente. Het Belgische bedrijf merkt dat er verschil zit in smaak van de Nederlandse en Belgische consument. ‘Nederlanders houden niet van grove patés. De roompaté en blueberry paté lopen het hardste in Nederland. In België zijn de grove patés juist wel populair’, zegt Van Cauwenberge.

Versplatform Academie

Het Versplatform vertelt zelf op de beurs meer over de Versplatform Academie. Op deze academie kunnen ondernemers met elkaar sparren over dilemma’s in het ondernemerschap. Het programma is opgezet in samenwerking met The Transcreation Company (TTC) die gekwalificeerd en gespecialiseerd is in ontwikkelprogramma’s voor het MKB. Dit programma bestaat uit diverse masterclasses en coaching voor ondernemers in de versbranche. Tijdens het programma worden de deelnemers continu uitgedaagd om te kijken naar verbeteringen in hun organisatie en bedrijfsresultaten.

IMG-1206-e1521541756527-300x200 Loek Peters tijdens de masterclass ‘Maak de ander beter’

Maak de ander beter

In het VIP-theater kan de beursbezoeker kennis maken met de Versplatform Academie. In een masterclass van acteur Loek Peters (bekend van Penoza) en Dave Kessels (TTC) wordt er in gegaan op 5 ondernemersdilemma’s. Deelnemers aan de masterclass doen samen met Peters en Kessels een interactieve test over deze dilemma’s. Bij elk ondernemersdilemma moet er gekozen worden voor een antwoord die het beste bij de ondernemer past. Zo is er bijvoorbeeld de stelling: Mijn bedrijf bestaat nog over 5 jaar. Op de beursmaandag kozen 56 deelnemers voor het antwoord: ja, 100 procent zeker. Acht deelnemers waren iets minder overtuigd en kozen voor het antwoord: ja, waarschijnlijk wel. Eén ondernemer denkt dat zijn bedrijf waarschijnlijk niet meer bestaat. Twee ondernemers weten dit laatste zeker. Na iedere stelling worden de antwoorden besproken en is er ruimte voor een debat.

Exclusief programma voor Keurslagers

De Keurslagers worden getrakteerd op een exclusief programma. Ondernemer in tafelzuren Oos Kesbeke en scheidsrechter en bakkerijondernemer Bas Nijhuis houden een bevlogen presentatie over het thema: Onderscheid maak je. Kesbeke benadert het thema vanuit het product. Hij vertelt hoe hij de fijne tafelzuren van augurk weer tot een hip product heeft gemaakt. Bas Nijhuis benadert het thema vooral vanuit het oogpunt team. Als scheidsrechter en eigenaar van twee bakkerijen streeft hij ernaar om zijn teamleden elkaar te laten versterken om daar het onderscheid mee te maken.

Het Vers Inspiratie Platform vindt vandaag plaats van 15.00 – 22.00 uur in de Expo in Houten.

Programma VIP

  • 15.00 - 22.00 uur: Deuren geopend
  • 17.00 - 17.45 uur: Exclusief Keurslager programma ‘Onderscheid maak je’
  • 18.30 - 19.15 uur: VIP masterclass ‘Maak de ander beter’ met Loek Peters
  • 19.45 - 20.30 uur: Exclusief Keurslager programma ‘Onderscheid maak je’

Altijd op de hoogte blijven?