De Keurslager: 'Al 75 jaar een vertrouwd beeld in de straat'

Broodje_Jubileumburger Keurslager

Al sinds 1946 geven de Keurslagers het straatbeeld een bekend gezicht met hun speciaalzaken. Van Groningen tot Maastricht en van Ruurlo tot Wormerveer. ’We doen het sámen en daar zijn we hartstikke trots op’, aldus Joep Klaver, directeur van de Vereniging van Keurslagers. Speciaal voor het 75-jarig bestaan hebben de Keurslagers de jubileumburger ontwikkeld voor al hun klanten.

Dit jubileumjaar wil de Keurslager niet ongemerkt voorbij laten gaan. 75 jaar Keurslager betekent een rijke traditie als het gaat om ambacht, vakmanschap en kwaliteit. Consumenten hebben al 75 jaar vertrouwen in ons. Daarom willen we juist hén in het zonnetje zetten met smakelijke en aantrekkelijke consumentenacties. Zij zijn de drijvende kracht achter de Keurslager.

Gastvrijheid: meedenken tot in de keuken

Klaver groeide zelf op in een slagersfamilie in Dronten: ‘Vroeger was vlees een luxeproduct waar mensen bewust voor kozen. Na 75 jaar Keurslager kiezen consumenten nog steeds bewust voor de Keurslager. Eet je vlees, dan wil je kwaliteit op je bord. Klanten waarderen de kracht van dichtbij: ze willen weten waar hun eten vandaan komt. Ze schatten vakmanschap en ambacht op waarde. Kortom: je eten kopen in een veilige en vertrouwde omgeving waar je vriendelijk wordt geholpen. Wij verzorgen gastvrijheid tot in de keuken: we denken mee en geven advies over de beste bereiding. We zijn uitgegroeid tot een A-merk met bijna 400 winkels in Nederland. We waren toen al een speciaalzaak en dat zijn we nog steeds.’

De slavink als Keurslager Special

De Keurslager heeft impact gecreëerd in de breedte van de foodbranche. De slavink bijvoorbeeld is niet meer weg te denken uit de schappen: een van de oprichters, de heer Boerwinkel heeft ‘m in 1952 uitgevonden. Sindsdien zijn tweewekelijks wisselende Keurslager Specials een rode draad in het aanbod. Speciaal voor het 75-jarig jubileum wordt een unieke Special, de jubileumburger, gelanceerd. Met onder andere puur rundvlees, stukjes gerookte kip en kaas.

Plakje worst?

Op 15 juli 1946 bundelden vijftien slagers hun krachten: ze richtten de toenmalige Vereniging voor Slagerij Reclame op. De voorloper van de Keurslager. Klaver vervolgt: ‘Samen krachten bundelen werkt: door de handen ineen te slaan kom je verder. We zijn nog steeds de professional die we toen al waren. Onze vakmensen geven consumenten inspiratie van boer tot bord: generatie op generatie. Tradities zijn er om in ere te houden. Wie kent het niet vanuit zijn kindertijd, het plakje worst bij de Keurslager? Hopelijk gaan we nog heel veel plakjes worst uitdelen in de toekomst.’

 
Lees ook
Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Dit jaar bestaat Keurslager van Leeuwen 100 jaar. Dit bijzondere jubileum is nu nog mooier geworden nu de slagerij het predicaat Hofleverancier mag voeren. Commissaris van de Koning, Jaap Smit, overhandigde het predicaat op 25 november aan slager Paul van Leeuwen, de derde generatie van de slagersfamilie.

Brandt & Levie lanceert circulaire worst

Brandt & Levie lanceert circulaire worst

Om hun tienjarig jubileum te vieren, lanceert worstenmaker Brandt & Levie een circulaire worst, komt het eenmalig met het magazine SALAMI en opent het een weekend lang een pop-up store in Amsterdam.

Vereniging van Keurslagers: ‘Méér dan bewust van dierenwelzijn’

Vereniging van Keurslagers: ‘Méér dan bewust van dierenwelzijn’

De Vereniging van Keurslagers neemt afstand van de titel Liegebeest 2021, welke haar is toegekend door Wakker Dier. De stichting riep de Keurslager uit tot het grootste Liegebeest van 2021, omdat het op zijn website claims over dierenwelzijn maakt, die volgens Wakker Dier niet waar zijn. Kenny Oostrik van Wakker Dier: “Elke Keurslager bepaalt...