De Groene Weg opent nieuw slagerijconcept in Markthal Rotterdam

24 september 2014

De Groene Weg onthult dinsdag 30 september een nieuw paradepaardje in de Markthal Rotterdam: een nieuwe slagerij waar smaak en beleving centraal staan. Dit gebeurt tijdens het openingsbal voor leveranciers, franchisenemers en klanten. Een dag later staat de officiële opening door koningin Máxima op het programma.

De Groene Weg presenteert het publiek in de Rotterdamse Markthal 'een andere kijk op vlees'. 'We vertellen het publiek een verhaal vol passie over onze mooie 100 procent biologische vleesproducten. We laten daarbij letterlijk de hele keten zien; van boer tot bord', zegt general manager Allard Bakker.

Foodwalhalla

'De Markthal wordt het foodwalhalla van Nederland. Een publiekstrekker van internationale allure. Voor De Groene Weg is dit een unieke kans om een breed publiek te ontmoeten en de mensen te verrassen met heerlijke producten. We kiezen voor een toegankelijke, open en eigentijdse presentatie van 100 procent biologische vleesproducten. We laten de liefde voor onze producten zien. Vertellen het echte verhaal in onze slagerij met het vlees in de hoofdrol. We gaan live demonstraties geven hoe een stuk vlees wordt uitgebeend, we introduceren nieuwe producten en presenteren ons 'net even anders'. Het publiek maakt hier kennis met onze keten en kan genieten van 't goede leven', aldus Allard Bakker.

Samenwerking

De Groene Weg is al meer dan 30 jaar een adres voor biologisch vlees. De Groene Weg is 'trots op de keten waarin echt wordt samengewerkt van boer tot bord. Een vaste groep biologische veehouders met passie voor hun vak, legt de basis voor het heerlijke vlees. Vlees dat uiteindelijk met dezelfde passie en aandacht  in de dertien slagerijen van De Groene Weg haar weg vindt naar de consument. De keten neemt samen de verantwoordelijkheid voor lekker, ambachtelijk en 100 procent biologisch vlees.'

In De Groene Weg-slagerijen gaat ambacht hand-in-hand met kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid. De slagerij in de Markthal krijgt een nieuwe uitstraling, maar blijft daarbij natuurlijk trouw aan deze kernwaarden.

Verrassen

Bakker: 'De Rotterdammers zullen ons al kennen van De Groene Weg slagerij aan de Mariniersweg. Deze slagerij werkt nauw samen met de slagerij in de Markthal. Er zijn overeenkomsten, maar het assortiment verschilt net als de presentatie. We zullen dus ook de mensen die ons kennen verrassen met onze nieuwe slagerij. In onze 'kraam' nemen we de mensen nog meer mee in ons verhaal, laten hen beleven wat biologisch vlees is, hoe het smaakt en wat we bedoelen met 'voor 't goede leven'.'

Schoonheid

Koningin Máxima opent de Markthal in Rotterdam op woensdag 1 oktober. Vanaf dat moment is het  gebouw open voor het publiek. De overdekte hal staat bol van smaakbeleving. Dagelijks maakt het publiek kennis met de uitgebreide foodcultuur van Nederland. Binnen de Markthal draait het om smaak, beleving, entertainment en vooral de schoonheid van voedsel.

Altijd op de hoogte blijven?