Danish Crown onderzoekt eigen imago

13 augustus 2012 redactie

RANDERS- Danish Crown wil weten wat de consument op de Deense thuismarkt van het concern vindt. Het bedrijf laat daarom een onderzoek uitvoeren door marktanalysebureau.

Danish Crown wil onder meer de naamsbekendheid analyseren. Het concern is eigendom van de varkens- en rundveehouders in Denemarken. In een later stadium krijgen de eigenaren, ofwel de leveranciers, anoniem de gelegenheid om hun visie te geven. Danish Crown is wel vaak in het nieuws, maar meestal op een vrij negatieve manier, ondermeer vanwege bedrijfssluitingen, arbeidsconflicten en slechte 'cijfers' van de veterinaire controle.

Toch werken de pr-mensen van de Europese vleesmarktleider op volle toeren om ook de positieve zaken naar voren te halen, zoals een succesvol verlopen outplacement van personeel na de recente sluiting van de slachterij in Odense en de resultaten die worden geboekt met de integratie van allochtonen in het arbeidsproces. (Correspondent Wim Verseput)

Altijd op de hoogte blijven?