Dag van de Slager gaat XXL

Logo Dag vd Slager 2014

In navolging van het succes van afgelopen jaar, vindt de Dag van de Slager in 2016 op maar liefst drie dagen plaats: Dag van de Slager XXL dus. Van donderdag 21 april tot en met zaterdag 23 april 2016 kunnen deelnemende slagers hun slagerij openen voor het publiek.

Het bestuur van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb) heeft hier toe besloten vanwege het succes van de afgelopen jaren. Tijdens de Dag van de Slager wordt bij alle deelnemende slagers het slagersambacht in volle glorie getoond. Het moment om jong en oud de kunst van de slager te laten zien, beleven en proeven. Het thema van de dag is en blijft ‘de Kunst van de Slager’.

Kunst met een hoofdletter K

Het thema is net als de voorgaande jaren de ‘Kunst van de Slager’. Want wat de slager creëert, is kunst! Het ambachtelijke slagersvakmanschap zorgt ervoor dat honderdduizenden mensen dagelijks kunnen genieten van het beste dat de slager biedt. Het ambachtelijke vakmanschap van de slager is anno 2016 ook een modern beroep dat duizenden mensen een mooie toekomst biedt. Tijdens de Dag van de Slager XXL krijgt jong en oud de kans om de slagerij in de buurt te bezoeken en zo de Kunst van de Slager te beleven, te zien en te proeven.

Een ander doel van de dag is het slagersambacht anno nu te laten zien oftewel de creatieve, innovatieve en ondernemende kant van de slagersbranche. Jongeren kunnen zo kennismaken met het vak en worden geïnspireerd en mogelijk enthousiast om te kiezen voor de opleiding en het slagersvak. Dit is een manier om de instroom ook voor de toekomst te waarborgen.

Deelnemende slagers

Elke deelnemende slager maakt zijn eigen programma tijdens de Dag van de Slager XXL. Van open huis om een kijkje achter de schermen te nemen tot diverse demonstraties zoals het uitbenen van een half varken, het maken van verse worst en vleeswaren en/of een bezoek aan de boer. Ook zijn proeverijen een goed idee. Voor consumenten redenen genoeg om vooral de slager te bezoeken en kennis te maken met ‘de Kunst van de Slager’.

Meer informatie op dagvandeslager.nl.

Lees ook
Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Veel slagers doen goede zaken tijdens de coronacrisis, dankzij de komst van nieuwe klanten. Hoe zorg je ervoor dat die klanten ook na corona terugkomen? Ga met hen in gesprek, zegt Jessica Hoevenaars van Slagerij Dennis van de Ven in Schijndel. Hoevenaars weet waar ze over praat: vorig jaar werd zij benoemd tot branche erkende meesterverkoper.

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.