Dag van de Agrarische Medewerker

Agrarische medewerker_Pixabay

Foto: Pixabay

Team Agro roept zondag 15 augustus uit tot de ‘Dag van de Agrarische Medewerker’. Deze dag laten boeren, tuinders en vissers hun waardering blijken aan alle medewerkers van hun bedrijf. Vorig jaar startte Team Agro met deze speciale dag op de 15 augustus. Met deze herhaling krijgt de Dag van de Agrarische Medewerker een vaste plek op de kalender.

Agrarische medewerkers zijn onmisbaar voor boeren, tuinders en vissers. Zo bieden zij hulp bij het binnenhalen van de oogst, zorgen voor alle dieren, melken de koeien als de boer op vakantie gaat of nemen werkzaamheden als schoonmaak en onderhoud van machines en gebouwen voor hun rekening. Dat was in 2020 voor Team Agro NL reden om middels een speciale dag de medewerkers eens in het zonnetje te zetten.

15 augustus is nu voor de tweede keer uitgeroepen tot ‘Dag van de Agrarische Medewerker’. De agrarische werkgevers kunnen naar eigen voorkeur aandacht besteden aan de dag en de hashtag #DagVanDeAgrarischeMedewerker in een post op de Facebook-, Twitter- en Instagramaccounts gebruiken. Naast de aandacht in sociale media kunnen medewerkers worden verrast met iets lekkers, een attentie of via een geschreven tekst op een door Team Agro voor deze dag ontworpen postkaart

Team Agro NL staat voor verbinding tussen boer en burger en openheid over het echte boerenwerk. Binnen Team Agro NL hebben de boerenambassadeurs als Nederlandse voedsel- en bloemenmakers de krachten gebundeld voor een krachtige sectorpromotie. Zo wordt gewerkt aan een gezamenlijke boodschap vanuit de hele agrarische sector.

Dossiers
Lees ook
ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.

Het bijzondere vlees van de koeien van Ad Lam

Het bijzondere vlees van de koeien van Ad Lam

De jarenlange samenwerking tussen slager Pepijn Putman en vleesveehouder Ad Lam wordt getypeerd door drie gezamenlijke drijfveren: respectvol omgaan met dieren, werken met grondstoffen van topkwaliteit en het streven naar het lekkerste, meest malse stukje vlees voor de klant. “Ik wil niet goedkoop, ik wil een goede kwaliteit.”

Reportage over zelfslachtende slager van Omroep Brabant

Reportage over zelfslachtende slager van Omroep Brabant

Er zijn niet zoveel zelfslachtende slagers meer. Maar Omroep Brabant signaleert een opleving. Dit komt mede door boeren die in hun boerderijwinkel ook het vlees van hun eigen vee verkopen.