Consumentenvertrouwen blijft positief

attachment-007_food-image-VLS10658I07

Het consumentenvertrouwen is in november gelijk gebleven. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag. Daarmee blijft het vertrouwen op het hoogste niveau in ruim negen jaar, aldus het statistiekbureau.

Consumenten oordelen positiever over het economische klimaat. Wel nam de koopbereidheid wat af. ‘Consumenten zijn vooral negatiever over hun toekomstige financiële situatie. Verder vinden consumenten de tijd iets minder gunstig voor het doen van grote aankopen’, aldus het CBS.

Met een stand van 12 ligt de graadmeter voor het consumentenvertrouwen in november ruim boven het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar (min 8). Het vertrouwen bereikte in april 2000 de hoogste stand ooit op 27. Het dieptepunt werd bereikt in februari 2013 met min 44.

Lees ook
Bionext: ‘Forse groei biologisch marktaandeel mogelijk’

Bionext: ‘Forse groei biologisch marktaandeel mogelijk’

Het marktaandeel biologisch kan fors groeien door interventies in de supermarkt. Meer schapruimte, een gelijke prijs als regulier en communicatie op de winkelvloer stimuleren de verkoop, zo blijkt uit een pilot van Provincie Gelderland.De pilot laat zien dat consumenten wel degelijk meer biologisch kopen, ook als het om een routineproduct als melk gaat....

Deen: 70 procent minder plastic om vlees

Deen: 70 procent minder plastic om vlees

Supermarktketen Deen verpakt zijn vlees in nieuwe verpakkingen die 70 procent minder plastic bevatten. Een trend die doorzet.Deen zegt de eerste supermarktketen in Nederland te zijn die deze meer duurzame verpakking gebruikt, meldt zusterblad Distrifood. Het gaat om een test van vleesleverancier Promessa waar Deen aan deelneemt. In eerste instantie...

Makro krijgt meer inzicht in klantengedrag

Makro krijgt meer inzicht in klantengedrag

Door de samenwerkingen met Category & Trade Company en Prime Retail & Trade Solutions kan Makro nu gerichter beslissingen nemen op het gebied van het assortiment, prijs en promotie. Dit is uniek in de wereld van groothandels.Het inkoopgedrag bij groothandels is volop in beweging, ook bij groothandels is steeds meer behoefte aan een gerichte klantenbenadering....