Consumentenvertrouwen blijft positief

attachment-007_food-image-VLS10658I07

Het consumentenvertrouwen is in november gelijk gebleven. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag. Daarmee blijft het vertrouwen op het hoogste niveau in ruim negen jaar, aldus het statistiekbureau.

Consumenten oordelen positiever over het economische klimaat. Wel nam de koopbereidheid wat af. ‘Consumenten zijn vooral negatiever over hun toekomstige financiële situatie. Verder vinden consumenten de tijd iets minder gunstig voor het doen van grote aankopen’, aldus het CBS.

Met een stand van 12 ligt de graadmeter voor het consumentenvertrouwen in november ruim boven het gemiddelde over de afgelopen twintig jaar (min 8). Het vertrouwen bereikte in april 2000 de hoogste stand ooit op 27. Het dieptepunt werd bereikt in februari 2013 met min 44.

Lees ook
Bijna 16 procent minder slagers in tien jaar tijd

Bijna 16 procent minder slagers in tien jaar tijd

Tussen 2011 en 2021 is 15,9 procent van het totaal aantal slagersbedrijven in Nederland van het toneel verdwenen. Begin 2011 waren er 2.270 slagersbedrijven, in 2021 waren er nog maar 1.910 over. De grootste terugloop had plaats bij de kleinere bedrijven. Groei in aantal kwam echter ook voor en wel bij de grotere slagers. Dit blijkt uit een analyse...

Nederlandse economie groeit weer

Nederlandse economie groeit weer

De Nederlandse economie groeide het tweede kwartaal van 2021 met 3,1 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De economie is nog niet terug op het niveau van voor de coronacrisis, maar door de versoepelingen van de maatregelen is er weer groei.

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.