Consumenten geven meer uit aan voeding

geld

Consumenten hebben in juni ruim 2 procent meer uitgegeven aan voedings- en genotmiddelen dan een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Aan kleding en woninginrichting gaven consumenten bijna 5 procent meer uit dan een jaar eerder. De totale huishoudelijke consumptie steeg met ruim 2 procent, aldus het statistiekbureau.

Meer geld uitgegeven aan diensten

Verder werd meer uitgegeven aan diensten, zoals woninghuur, reizen met bus of trein, bezoek aan restaurant of kapper, en verzekeringen. Uitgaven aan diensten maken ruim de helft van de totale binnenlandse consumptieve bestedingen uit, merkt het statistiekbureau op.

Volgens de zogenoemde consumptieradar van het CBS zijn de omstandigheden voor de consumptie in augustus gunstiger dan in juni.

Lees ook
Slagers gaan voor gemak en veiligheid geldtransport

Slagers gaan voor gemak en veiligheid geldtransport

Nu alle sealbagautomaten voorlopig zijn gesloten en bankkantoren uitdunnen, kiezen steeds meer ondernemers ervoor om hun omzet te laten ophalen. Het gemak en de kosten van geldtransport verrast velen. ‘Ik ben blij dat ik niet meer met het geld over straat moet.’Slagers hebben nog altijd te maken met contante betalingen. Ook in deze tijd, waarin er meer...

Eurofins lanceert ‘Lekker lang houdbaar’

Eurofins lanceert ‘Lekker lang houdbaar’

Eurofins lanceert onder de naam ‘Lekker lang houdbaar’ een vernieuwd totaalconcept voor voedingsproducenten. De sluit aan bij consumentenwensen, zoals een smakelijk product, natuurlijke conserveermiddelen én een lange houdbaarheid.Door bundeling van krachten en expertise op het gebied van voedselhoudbaarheid en voedselveiligheid wil Eurofins Food, Feed,...

Bionext: ‘Forse groei biologisch marktaandeel mogelijk’

Bionext: ‘Forse groei biologisch marktaandeel mogelijk’

Het marktaandeel biologisch kan fors groeien door interventies in de supermarkt. Meer schapruimte, een gelijke prijs als regulier en communicatie op de winkelvloer stimuleren de verkoop, zo blijkt uit een pilot van Provincie Gelderland.De pilot laat zien dat consumenten wel degelijk meer biologisch kopen, ook als het om een routineproduct als melk gaat....