Consumenten besteden meer

attachment-005_food-image-VLS10056I05

Consumenten hebben in maart meer besteed dan in dezelfde maand een jaar geleden. De stijging, van 0,9 procent, is ook groter dan in februari, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

Er werd in maart vooral meer besteed aan diensten. Ze gaven vooral meer uit in de horeca en aan recreatie en cultuur. Uitgaven aan diensten maken ruim de helft van de totale binnenlandse consumptieve bestedingen uit, merkte het statistiekbureau daarbij op.

Ook werd er meer uitgegeven aan voedings- en genotmiddelen. Aan duurzame goederen, zoals kleding en schoenen, werd juist wat minder gespendeerd.

Lees ook
Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Veel slagers doen goede zaken tijdens de coronacrisis, dankzij de komst van nieuwe klanten. Hoe zorg je ervoor dat die klanten ook na corona terugkomen? Ga met hen in gesprek, zegt Jessica Hoevenaars van Slagerij Dennis van de Ven in Schijndel. Hoevenaars weet waar ze over praat: vorig jaar werd zij benoemd tot branche erkende meesterverkoper.

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.