Congres: Vers Koelen in Beweging

23 maart 2016

De keten van versproducten verandert en dat heeft invloed op de koeling. Daarover gaat het congres ‘Vers Koelen in Beweging’ op 16 juni in Wageningen. Veranderingen in de keten worden in gang gezet door nieuwe afzetconcepten, de ultraverstrend en zwaardere eisen aan houdbaarheid. Wat betekent dat voor de koeling?

Het belang van versproducten neemt toe. Ze nemen een steeds grotere plek in bij het dagelijkse eten van consumenten en voor supermarkten zijn ze dé margemakers. Nieuwe verkoopconcepten als Hello Fresh en de AH Allerhande Box winnen aan populariteit en ook hierin speelt vers een belangrijke rol. Maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn wat de klok slaat. Consumenten staan wantrouwend tegenover voedsel en 40 procent van het verse voedsel wordt uiteindelijk niet geconsumeerd. De meeste verspilling vindt plaats in de keten. Ondernemers moeten ook stappen richting duurzaamheid zetten. Dit alles maakt duidelijk dat er forse uitdagingen liggen voor ondernemers in de hele versketen.

Het congres gaat over die uitdagingen en veranderingen in de afzet en keten. In alle presentaties wordt daarbij de link met de koeltechniek gelegd. Sprekers zijn onder meer de trendwatchers Gerard Rutte en Anneke Ammerlaan en onderzoekers van Wageningen UR. Het congres richt zich op managers van supermarktketens, koelhuizen, distributiecentrums en productie- en verwerkingsbedrijven. Met al deze partijen bij elkaar, is het congres ook een uitstekende gelegenheid om te netwerken. Met de afsluitende netwerkborrel is daar ruim de tijd voor ingepland.

Het congres wordt georganiseerd door VakmediaNet en de Koninklijke Vereniging van Koude (KNVvK). Het vindt plaats bij Wageningen UR. U kunt daar ook een bezoek brengen aan de researchafdeling.

Meer informatie: verskoeleninbeweging.nl.

Altijd op de hoogte blijven?