Complete marketingondersteuning van VersPlatform voor poeliers

20 mei 2014 Maurits van Aalst V.l.n.r. Jan van Zundert (voorzitter NBPW), Jan Willem de Jong (algemeen secretaris NBPW), Ruud Bakker (directeur VersPlatform Nederland) en Erik Nuijten (commercieel manager VersPlatform Nederland).

VersPlatform Nederland en de Nederlandse Bond van Poeliers en Wildhandelaren (NBPW) slaan de handen ineen. Samen gaan zij poeliers in Nederland ondersteunen met een breed pakket aan promotie- en verkoopondersteunende tools die de individuele poelier maximaal ontzorgen. De samenwerking heeft als doel de marketing en consumentenbenadering binnen het totale poeliersbedrijf te optimaliseren. Op 1 mei, de dag van het 80-jarig bestaan van de NBPW, is de overeenkomst officieel ondertekend. Het dienstenpakket zal naar verwachting in de tweede helft van 2014 beschikbaar zijn.

Een innovatief online portaal, ontwikkeld door VersPlatform, vormt de basis voor de ondersteuning. Poeliers krijgen toegang tot dit portaal, waar zij veel informatie en tips krijgen en zelf aan de slag kunnen met een scala aan verkooptools. Onder meer een eigen website, digitale nieuwsbrief en het maken van drukwerk. Maar ook het gebruik van schermen in de winkel, een eigen webshop en Adwords-campagnes behoren tot de mogelijkheden. Om de poeliers actueel inzicht te geven in financiële, operationele en administratieve prestaties van hun bedrijf, is ook de index van Versmonitor geïntegreerd. Met een voordelig 'Entreepakket', bestaande uit een combinatie van basistools, bieden NBPW en VersPlatform een aantrekkelijk basis aan leden en niet-leden. De poeliers kunnen het pakket naar eigen wens verder aanvullen. NBPW-leden profiteren daarbovenop van een aantal extra voordelen.

Consumentenlabel

De introductie van het online platform gaat gepaard met de lancering van 'De Poelier': een nieuw en onderscheidend consumentenlabel voor poeliers, met een eigen logo en een eigentijdse professionele uitstraling. Poeliers kunnen geheel vrijblijvend gebruikmaken van deze uitstraling, die bovendien is doorgevoerd in alle marketingtools in het online platform. Poeliers hebben de mogelijkheid om aan veel materialen een eigen logo toe te voegen of z kunnen kiezen om de tools volledig in hun eigen huisstijl te voeren.

Het online platform en De Poelier worden naar verwachting in de loop van het derde kwartaal van dit jaar gelanceerd. Op 12 mei, tijdens de viering van het 80-jarig bestaan van de NBPW, werden de eerste voorbeelden gepresenteerd. De komende periode zullen VersPlatform en NBPW dit verder met elkaar uitwerken.

Ideale partner

In lijn met het door NBPW opgestelde Visiedocument, waarin uitgangspunten staan beschreven voor samenwerking met externe partijen, ziet NBPW in VersPlatform de ideale partner op het gebied van marketing. De kennis, ervaring, systemen en content van VersPlatform bieden dé basis om het poeliersbedrijf verder te professionaliseren. De bestaande consumentenplatforms van NBPW (onder andere Poelier.nl, Wildplaza.com en Wildkopen.com) bieden een krachtige aanvulling op de diverse marketingtools. Het specialistische advies van NBPW in vaktechniek, wet- en regelgeving en sociale zaken in combinatie met het specialisme in versmarketing en kennis in de versbranche van VersPlatform, maken de totaalondersteuning aan poeliers compleet.

Altijd op de hoogte blijven?