Communicatie centraal bij Livar Geselecteerd Specialisten Dagen

20 juli 2023 Redactie Vleesmagazine Livar

Onlangs organiseerde Livar, bekend van het Limburgskloostervarken, de Livar Geselecteerd Specialisten Dagen. Het onderwerp communicatie stond deze dagen centraal, want dat is een belangrijk thema voor de slager.

Livar Geselecteerd Specialisten (met Krul) zijn volgens Livar ambachtelijke slagers die duidelijke keuzes durven maken voor hun klanten en daar open en eerlijk over communiceren. Dat is de reden dat de varkensvleesproducent voor het thema communicatie tijdens de recente editie van de Livar Geselecteerd Specialisten dagen.

Communicatie

Ambachtelijke slagers zijn dagelijks bezig om zich te onderscheiden op het gebied van kwaliteit, vakmanschap, smaak en dierenwelzijn. Maar de bijzondere en ingrijpende keuzes die deze specialisten dagelijks maken voor veel (potentiële) consumenten zijn vaak niet zichtbaar genoeg. “In een tijd waarin varkensvlees in de supermarkt minimaal 1 ster beter leven heeft en waarin social media de boventoon voert, kunnen slagers niet achterblijven in de communicatie omtrent vleeskeuzes”, aldus Livar.

Livar Geselecteerd Specialisten Dagen

Tijdens de Livar Geselecteerd Specialisten Dagen kregen de aanwezigen een uitgebreide rondleiding over de Livar kloosterboerderij en een professionele fotoshoot tussen de kloostervarkens. Vervolgens gingen ze actief aan de slag met het maken van Instagram reels voor social media. “Met als resultaat een zeer enthousiaste groep ondernemers die zijn getransformeerd in ware influencers”, besluit Livar.

Livar

Livar is een producent van varkensvlees en is bekend van de kloostervarkens. Samen met de monniken van Abdij Lilbosch in Echt heeft Livar een manier gevonden om met respect voor mens, dier en omgeving varkensvlees te leveren met de beste smaak en kwaliteit. Livarvarkens worden gehouden volgens een eerlijk, kleinschalig concept met de charme van vroeger en de richtlijnen van nu.

 

Altijd op de hoogte blijven?