Chateaubriand Beste Foodspecialiteitenwinkel 2008

SLAGERSWERELD - De eretitel Nederlands Beste Foodspecialiteitenwinkel 2008 en de bijbehorende wisselprijs, de Dutch Fine Food Shop Award, gaat naar Heemstede naar eetwinkel Chateaubriand, Traiteur, Catering & Vleesspecialiteiten van Adele Teekens en Johan van Uden.

SLAGERSWERELD - De eretitel Nederlands Beste Foodspecialiteitenwinkel 2008 en de bijbehorende wisselprijs, de Dutch Fine Food Shop Award, gaat naar Heemstede naar eetwinkel Chateaubriand, Traiteur, Catering & Vleesspecialiteiten van Adele Teekens en Johan van Uden.

Dat is dinsdagavond 12 november bekendgemaakt tijdens het grote Kaas & Delicatessen Branchefeest in De Flint in Amersfoort, georganiseerd door Het Vakcentrum. In de finale beoordeelden twee finalevakjury's en zes gewone consumenten Chateaubriand. Bij de vakjury's scoorde de winkel verreweg het hoogste aantal punten; een van de vakjury's gaf zelfs het hoogst aantal punten dat ooit in de wedstrijd is gegeven.

Gedroogde ham
Chateaubriand is van origine een slager maar heeft zich ontwikkeld tot een complete foodspecialiteitenwinkel. Het aanbod is ongeëvenaard met onder meer een zeer uitgebreide kaasafdeling met Nederlandse en buitenlandse kazen en een superieur assortiment fijne vleeswaren. Chateaubriand verkoopt bijvoorbeeld twaalf soorten gedroogde ham en vijftien soorten delicate salami's. 'Wij importeren zoveel mogelijk rechtstreeks bij lokale producenten in de landen van herkomst', zegt bedrijfsleider Johan van Uden.

Samen met zijn team reist hij regelmatig naar de professionele foodmarkt Rungis in Parijs om bijzondere producten in te kopen. De winkel onderscheidt zich verder met in eigen huis gemaakte maaltijden zoals pasta's, wild-en gevogeldte en desserts. De Heemsteedse winkel biedt onder meer veertig lamsproducten-en bereidingen, een van de specialiteiten van Chateaubriand. Ook wijnen, olijfolie en andere delicatessen van topniveau behoren tot het assortiment.



Lees ook
Nieuw

Nieuw

Een nieuw interieur is heel vaak meer dan alleen dat. Verbouwen en inrichten betekent verandering. En vaak leidt dat ook tot vernieuwing op andere vlakken. Door plannen om te verbouwen ga je als vanzelf nadenken over je bedrijf en je aanpak. Zo verandert er dan vaak meer dan alleen de vitrine.

De kracht van het interieur

De kracht van het interieur

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. “Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet,” zegt slager Jeroen van Voornveld. Presentatie, routing en sfeer kunnen bijdragen aan een fikse stijging van de omzet.

‘Ons interieur straalt uit dat mensen welkom zijn’

‘Ons interieur straalt uit dat mensen welkom zijn’

Na een eerste goedlopende zaak besloot slager Marcel Hamers nog een verswinkel te openen. Het pand met een oppervlakte van 600 m2 werd gestript en helemaal opnieuw ingericht. De 30 meter lange toonbank is de grote eye catcher.