De KNS ontwikkelde voor de zomermaanden voor de slagers een campagne met een verwijzing naar onze huidige manier van leven met als thema ‘Omdat we thuisblijven deze zomer’. Deze campagne bestaat uit drie boodschappen. De eerste ('Soms moet je even doorbijten') is net afgelopen en vandaag op 1 juli start de tweede: 'Zorg voor een vakantierooster'. In augustus gaat de laatste boodschap live: ‘Blijf wel smeren’.
De KNS laat op de eigen website weten met deze campagne de slager positief onder de aandacht twe willen brengen bij de Nederlandse consument in deze coronatijd. Als slager kun jij deze beelden op je eigen sociale media kanalen gebruiken.
De KNS liet eerder speciaal voor leden een aantal campagnes maken om de zichtbaarheid van de slager te vergroten in coronatijd met als thema “Juist Nu”. Die campagne bestond uit beelden voor sociale media die slagers konden gebruiken op eigen kanalen en een betaalde campagne op Facebook vanuit de KNS. De KNS laat weten dat deze campagne goed heeft gescoord: ruim 1,2 miljoen impressies en mensen hebben gemiddeld de advertentie 3,67 keer voorbij zien komen.
Vers en met liefde
Daarnaast heeft de KNS samen met een aantal andere versbranches de samenwerking opgezocht om de lokale verswinkelier te promoten met de boodschap “Vers en met liefde”. Dit tv-spotje was te zien op de publieke omroepen op tv van 1 tot en met 14 mei. Dit spotje is in totaal 91 keer uitgezonden en heeft 5.314.000 mensen bereikt, waarmee 126% van de beoogde doelgroep is bereikt. Deze kijkers hebben het spotje gemiddeld 2,9 keer gezien.