Campagne tegen te warme koelkasten

Het Voedingscentrum begint rond de zomer met een campagne die zich richt op het bewaren van voedsel in de koelkast. Jaarlijks zijn er tweeduizend gevallen van voedselvergiftiging, die deels zijn toe te schrijven aan te hoge koelkasttemperaturen.

Met de campagne hoopt het centrum het aantal gevallen van voedselvergiftiging omlaag te krijgen. ‘Goed gekoeld bewaren is niet alleen om bederf te voorkomen, maar ook om het aantal eventuele ziektemakers, die al van nature in producten zitten, laag te houden’, licht een woordvoerster van het Voedingscentrum toe.

De optimale koelkasttemperatuur is 4 graden Celsius. Bacteriën en schimmels groeien dan nauwelijks. Maar uit eerder onderzoek blijkt dat één op de vier koelkasten te warm is afgesteld en dat 85 procent van de Nederlandse huishoudens niet weet wat de temperatuur in de koelkast is. Uit steekproeven is gebleken dat het in sommige koelkasten wel 11 graden Celsius is.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Nieuwe inrichting biedt voor elke klant wat wils

Nieuwe inrichting biedt voor elke klant wat wils

Een gloednieuwe winkel, waar ruimte is voor traditionele producten en gemaksproducten, waarmee bestaande en nieuwe klanten kunnen worden bediend. Dat was de wens van keurslager Hans van der Burg uit Geldermalsen. Integral Interieur verzorgde de inrichting van de slagerij.

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft voor haar leden een nieuwe campagne opgezet rondom de thema’s zomer, barbecue en samen eten. Het doel van de campagne is om “de slager en het ambacht positief in beeld te brengen.”