C1000 past verpakking plofkip aan

13 augustus 2012 Edwin Rensen

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

Op de etiketten waren kippen te zien die buiten in de wei scharrelden, terwijl het volgens Wakker Dier om 'plofkippen' ging, die altijd binnen zitten. Een klacht van Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie wordt, een dag nadat ze werd ingediend, ingetrokken.

Volgens de dierenorganisatie heeft het hoofdkantoor van C1000 alle winkels met de gewraakte etiketten opdracht gegeven de verpakking onmiddellijk aan te passen. 'We hadden natuurlijk liever gezien dat C1000 niet de verpakking maar de plofkip aan had gepast', meldt Wakker Dier, die zijn campagne tegen de plofkip doorzet.

De brancheorganisatie van supermarkten CBL liet donderdag weten vanaf 2020 alleen nog maar vlees te willen verkopen van dieren die zijn behandeld volgens strenge normen op het gebied van milieu, antibioticagebruik en dierenwelzijn. 

Altijd op de hoogte blijven?