C1000 past verpakking plofkip aan

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

AMSTERDAM - Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan.

Op de etiketten waren kippen te zien die buiten in de wei scharrelden, terwijl het volgens Wakker Dier om 'plofkippen' ging, die altijd binnen zitten. Een klacht van Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie wordt, een dag nadat ze werd ingediend, ingetrokken.

Volgens de dierenorganisatie heeft het hoofdkantoor van C1000 alle winkels met de gewraakte etiketten opdracht gegeven de verpakking onmiddellijk aan te passen. 'We hadden natuurlijk liever gezien dat C1000 niet de verpakking maar de plofkip aan had gepast', meldt Wakker Dier, die zijn campagne tegen de plofkip doorzet.

De brancheorganisatie van supermarkten CBL liet donderdag weten vanaf 2020 alleen nog maar vlees te willen verkopen van dieren die zijn behandeld volgens strenge normen op het gebied van milieu, antibioticagebruik en dierenwelzijn. 

Lees ook
Programma Empack 2022 bekend

Programma Empack 2022 bekend

Het programma voor de verpakkingsbeurs Empack 2022 is rond. Dat meldt beursorganisator Easyfairs. Naast aandacht voor circulariteit en recyclebare verpakkingsoplossingen brengt Easyfairs “een controversiële discussie over de effecten van duurzaamheid in roerige tijden op verpakkingen”.

Nieuwste portioneertechnologie voor kleine vlees batches

Nieuwste portioneertechnologie voor kleine vlees batches

De fijnste kwaliteit, hoge mate van flexibiliteit en maximale opbrengst, zelfs bij kleinere batches vlees. Dat kan met het nieuwe instapmodel van MULTIVAC: de universele portioneermachine TVI GMS 400.

Empack speelt in op behoefte van netwerken en flexwerken

Empack speelt in op behoefte van netwerken en flexwerken

De Verpakkingsbeurs Empack speelt in op de behoefte van netwerken en flexwerken. In Evenementenhal Gorinchem is een aparte ruimte ingericht waar bezoekers het beursbezoek kunnen combineren met een meeting of flexwerken.