Brandt & Levie introduceert De Worstclub

Brandt & Levie_Worstclub

De worstenmakers van Brandt & Levie komen met iets nieuws. De Worstclub: Dé club voor beter vlees. Leden krijgen iedere twee maanden een box vol met worsten in verschillende smaken.

Chefs Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie zijn de namen achter Brandt & Levie. Zij maken worst van varkens die een goed leven hebben gehad. De mannen komen regelmatig met nieuwe smaken, soms in samenwerking met andere bedrijven. In het verleden met onder andere de kaasmakers van Remeker, Jonnie Boer, whisky-huis Laphroaig en koffiebranderij BOCCA.

De Worstclub

Om worstfans kennis te laten maken met al deze smaken komen ze nu met De Worstclub. Elke twee maanden ontvangen de leden een box van met verschillende soorten worst. Van de klassieke boudin blanc en Yorkshire bangers tot meer uitdagende smaken als mapo tofu of piment d'Espelette en sinaasappel. Het pakket bestaat altijd uit een combinate van twee droge worsten, vijf smaken braadworst en een extraatje.

Naast de tweemaandelijkse levering van droge worst krijgen de leden toegang tot speciale Worstclub-recepten van Samuel Levie en ontvangen korting in de Brandt & Levie webshop. Tot slot kunnen ze deelnemen aan Worstclubworkshops.

Brandt & Levie

“Een goed varkensleven zorgt voor een goede kwaliteit vlees”, is de overtuiging van de mannen van Brandt & Levie. Ze gingen naar Italië om meer te leren over het maken van droge worst en zagen dat hiervoor vaak vlees wordt gebruikt van varkens die een slecht leven hadden. Dat inspireerde ze tot het opzetten van een worstenmakerij met alleen vlees van varkens met een goed leven. De mannen gebruikten het vlees van hun eigen varkens die opgroeien bij bevriende boeren en biologische varkens van Nederlandse bodem.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Lees ook
Een bron van inspiratie

Een bron van inspiratie

Binnen de vleesbranche is worst- en vleeswarenspecialist Paul van Trigt een instituut. Niet alleen als vakman en expert op het gebied van productkeuring – laat hem een worst proeven en hij benoemt tot op de gram welke specerijen erin zitten – maar ook als een oneindige bron van kennis.

Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst

Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst

Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Het merk heeft als doel om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.

Brandt & Levie start sharefundingcampagne

Brandt & Levie start sharefundingcampagne

Brandt & Levie start een sharefundingcampagne om de internationale- en vegan groeiambities te realiseren. Met het uitgeven van nieuwe aandelen wil het Amsterdamse biologische worstenmerk wil in totaal een miljoen euro ophalen.