Biologisch moet imago opfrissen

13 augustus 2012 redactie

Biologisch moet imago verfrissenDOETINCHEM - Biologisch moet het roer omgooien en meer gaan profiteren van de feelgood-economie. Dat schrijft het vaktijdschrift Meat & Meal deze maand.

Aan biologisch hangt altijd maar dat eeuwige prijskaartje. Zoals het prijsexperiment dat vorige week van start ging in tien kleinere gemeenten in Nederland. Met hulp van het ministerie van LNV zijn tijdelijk de prijzen van een aantal biologische producten gereduceerd. Bekeken wordt of de consument dan wel vaker kiest voor biologisch.

Helemaal verkeerd, zegt auteur Paul Ray deze maand in Meat & Meal. Biologisch wordt in Nederland gewoon niet goed aan de man gebracht. De sector zou zich veel meer moeten richten op de moderne van het levende genietende mens.

Daarnaast moeten er grote winkels verrijzen zoals in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië waar, behalve biologische bloemkolen en eko-worstjes, complete eilanden met kant-en-klaarmaaltijden zijn ingericht. 'De klant kan daar zijn maaltijd zelf samenstellen en meenemen. Booming business', meent Ray.

Lees het volledige verhaal in het meinummer van Meat & Meal.

Klik hier voor een gratis proefnummer

Altijd op de hoogte blijven?