Beyond Meat lanceert nieuwe marketingcampagne voor haar Jalapeño burger

1 mei 2025
NIEUWS | Beyond Meat, producent van plantaardige vleesvervangers heeft dankzij een nieuwe marketingcampagne haar plantaardige Jalapeño burger nog beter beschikbaar gemaakt in Nederland. 

De Beyond Burger Jalapeño is een plantaardige burger met toegevoegde jalapeñopepers voor een pittige smaak. De burger bevat 16 gram eiwit per 100 gram, is gemaakt zonder soja en bestaat volledig uit plantaardige ingrediënten.

De burger wordt aangeboden in 750 filialen van Albert Heijn, 75 winkels van Plus en via online supermarkt Picnic. Jumbo breidt het bestaande aanbod van deze burger uit naar 150 winkels.

Campagne

Volgens Natalia Tofan, Regional Sales Manager Retail bij Beyond Meat, sluit de introductie van het product aan bij het begin van het barbecueseizoen. De lancering valt samen met de start van de marketingcampagne All Taste, No Worries, waarin dierenwelzijn en bewuste voedselkeuzes centraal staan.

De campagne maakt gebruik van een contrast tussen een persoon die zich voorbereidt op het eten van een hamburger en een kalfje dat toekijkt, met als boodschap dat de maaltijd volledig plantaardig is. Hiermee wil Beyond Meat het belang benadrukken van diervriendelijke en plantaardige alternatieven.

Overzicht Beyond Meat-assortiment:

  • Beyond Burger: Plantaardige burger met 18 gram eiwit per portie

  • Beyond Steak: Plantaardige stukjes ‘biefstuk’ op basis van onder andere tuinbonen en tarwe

  • Beyond Hack: Plantaardig gehakt dat kan worden gebruikt in uiteenlopende recepten zoals lasagne, fajita's en taco’s

  • Beyond Meatballs: Plantaardige gehaktballen, gekruid met Italiaanse kruiden

 

Altijd op de hoogte blijven?