Band-roling nieuwe trend bij vleesverpakkingen

13 augustus 2012 redactie

Nieuwe trends op Anuga FoodTecKEULEN – Bandroling is dé nieuwe trend in vleesverpakkingen. Steeds meer pakjes vlees worden voorzien van lint-etiketten. Het gaat hierbij vooral om luxe en premium verpakkingen. Dat bleek deze week op de Anuga Foodtec in Keulen.

De lintetiketten zijn overgewaaid uit de drukkerijwereld. Daar werden de etiketten gebruikt om papier of karton bij elkaar te houden. Sinds een jaar of vier wordt het ook in de levensmiddelenindustrie gebruikt. Kippenmerk Friki, vleeswarenfabrikant Meester Stegeman en de biologische vleesproducten van de Albert Heijn gebruiken de bandroling. Ook op veel kant-en-klaar producten zie je deze trend.

Doordat lint-etiketten groter zijn dan de reguliere zelfklevers kan er meer informatie per verpakking worden gecommuniceerd. Het lint dient ook als een extra veiligheid om te zien of een verpakking al eerder geopend is.

Voor meer foodnieuws vanaf de Anuga Foodtec, kijk op www.elseviervoedingsmiddelenindustrie.nl

Lees ook:
Nieuwe worstenmachine op anuga Foodtec

Altijd op de hoogte blijven?