Amerikaanse kipketen wil Europa in

attachment-001_food-image-VLS5583I01

LONDEN – De Amerikaanse fastfoodketen Church's Chicken heeft zijn eerste vestiging geopend in Groot-Brittannië. De keten wil in heel Europa restaurants openen.

LONDEN – De Amerikaanse fastfoodketen Church’s Chicken heeft zijn eerste vestiging geopend in Groot-Brittannië. De keten wil in heel Europa restaurants openen.

Church’s Chicken heeft zestienhonderd restaurants in negentien landen. Eind vorig jaar opende het zijn eerste vestiging in Rusland.

Groot-Brittannië telt circa zeventienhonderd van dit soort restaurants, waarvan Kentucky Fried Chicken de bekendste is.

Volgens de fastfoodketen uit Atlanta is er in Groot-Brittannië een grote markt voor kiprestaurants. Voor het einde van dit jaar wil het bedrijf er dan ook vijftig vestigingen hebben geopend.

Lees ook:

Kip met spuug en urine kost KFC 40 mille (16 juli 2008)

Verkeerd kipgerecht doodt klant (9 juli 2008)

Van Kentucky Fried naar Kentucky Grilled (26 maart 2008)

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over fast food

Meer over
Lees ook
Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

De Nederlandse vleessector verwacht dat de verkopen van vlees de komende jaren weer gaat stijgen. Volgens voorzitter Jos Goebbels van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) heeft de daling van de vleesverkoop laatste jaren vooral een economische oorzaak.‘Vanaf 2008 zie je een lichte daling, met name aan de onderkant van de markt. We verwacht...

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Het verdwijnen van C1000, met zijn scherpe aanbiedingen, is één van de oorzaken van de dalende consumptie van vlees in Nederland. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau GfK in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie over vleesverkopen in 2014.Het volume verkocht vers vlees kelderde in vergelijking met 2011 met 9,7 procent....

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Ondanks een afname van het aantal ambachtelijke slagerijen met 6 procent en een krimpende markt, is het marktaandeel van slagers in 2014 ten opzichte van 2011 met een index van 101 licht gestegen. Dat blijkt uit het landelijke onderzoek Slagersmonitor 2014 dat onafhankelijk onderzoeksbureau GfK heeft gepresenteerd aan zijn opdrachtgever, de Koninklijke...