Aldi op vingers getikt om vleesreclame

13 augustus 2012 Tom van der Meer

AMSTERDAM - De Reclame Code Commissie (RCC) heeft supermarktketen Aldi op de vingers getikt voor een misleidende reclame over vlees.

AMSTERDAM - De Reclame Code Commissie (RCC) heeft supermarktketen Aldi op de vingers getikt voor een misleidende reclame over vlees.


De discounter zette in een reclamefolder een tekst waarin stond dat het vlees bij de supermarktketen verser en goedkoper is dan bij de slager om de hoek, meldt Distrifood.


De Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS) pikte dit niet en diende vervolgens een klacht in.

 

De RCC oordeelde dat Aldi nergens aantoont dat het vlees bij de discounter goedkoper en verser is. Daardoor is de reclame volgens de RCC misleidend voor de consument.


Lees ook:

'Aldi houdt de boel voor het lapje' (20 oktober 2008)

Aldi wil direct naar berenvlees (17 oktober 2008)

Lidl en Aldi over op ‘goed vlees’ (17 oktober 2008)

KNS klaagt over vleesreclame Aldi (15 september 2008)

Aldi verkocht vlees ongeteste Britse koe (14 april 2008)


Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Aldi

Alle berichten over KNS

Altijd op de hoogte blijven?