Albert Heijn lanceert productscanner met Augmented Reality

24 juli 2017

Albert Heijn introduceert maandag een app waarbij klanten met behulp van augmented reality informatie ontvangen over producten.

Na het scannen van de voorkant van het product met de telefooncamera zien klanten gegevens over ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst. De marktleider noemt de nieuwe app de AH Productscanner. Ook geeft de app inspiratie aan de hand van een Allerhande-recept. Augmented reality is de technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar verbindt.

Informatie binnen handbereik

‘Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal, maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen. We starten met 35 producten en schalen dit aantal de komende tijd op’, zegt Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn, tegen Emerce.nl over de scanner.

Scannen stap voor stap uitbreiden

Volgens Emerce wordt het aantal scanbare producten de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle AH eigen merk-producten. De producten krijgen een speciale sticker op de verpakking. De AH Productscanner-app is vanaf maandag beschikbaar voor iOS en Android.

Altijd op de hoogte blijven?