Albert Heijn gaat vlees en vis verduurzamen

13 augustus 2012 Edwin Rensen

ZAANDAM - Supermarktketen Albert Heijn wil het gehele vlees- en visassortiment in private label verduurzamen. Vlees bij Albert Heijn moet goed — beter — best worden.

ZAANDAM - Supermarktketen Albert Heijn wil het gehele vlees- en visassortiment in private label verduurzamen. Vlees bij Albert Heijn moet goed — beter — best worden.

Het gewone gehakt wordt dus straks minimaal met een Beter Leven ster verkocht. Een klasse erboven zou dan twee sterren kunnen zijn en het beste vlees wordt biologisch. Dat zegt Erik Kieftenburg, senior category manager van Albert Heijn, in De Levensmiddelenkrant.

Albert Heijn is onlangs begonnen met de verkoop van varkensvlees met het Beter Leven Kenmerk (1 ster) van de Dierenbescherming. Voor 1 juli moet de landelijke uitrol compleet zijn. Het tempo van de uitrol is gekoppeld aan de snelheid waarmee fokkers overgaan op de nieuwe omstandigheden.

 

Altijd op de hoogte blijven?