260 ondernemers promoten het slagersvak

24 mei 2018

De Dag van de Slager XXL start vandaag en duurt tot en met 26 mei. 260 Slagers doen mee aan het evenement, dat dit jaar het thema ‘Jong geleerd, oud gedaan’ heeft.

De Dag van de Slager wordt georganiseerd om het Nederlands publiek en specifiek kinderen en jongeren de veelzijdigheid en creativiteit van het slagersvak te laten zien en beleven. De slagersbranche heeft behoefte aan jonge, creatieve mensen die slager willen worden. Het doel van de Dag van de Slager is dan ook om kinderen en jongeren, maar ook volwassenen kennis te laten maken met het slagersvak en –ambacht.

Leuke initiatieven

Dit jaar doen er 260 slagers mee aan de Dag van de Slager XXL. Dit aantal ligt iets lager dan voorgaande jaren, dit komt doordat supermarktketens dit jaar niet deelnemen.

Keurslager-Albers-e1527149056856-189x300 Keurslagerij Albers heeft een klas over de vloer tijdens de Dag van de Slager.

Ondernemers hebben veel leuke initiatieven opgezet om het slagersvak te promoten. Zo zijn er meerdere ondernemers die schoolklassen ontvangen in hun zaak. ‘Dat is natuurlijk hartstikke leuk, zeker omdat het thema dit jaar ‘Jong geleerd, oud gedaan’ is’, zegt Marian Lemsom, hoofd PR & Communicatie van de KNS.

‘Daarnaast zijn er slagers die gastlessen op school verzorgen en verschillende soorten workshops organiseren in hun zaak.’ Op de Facebookpagina van de Dag van de Slager kunnen deelnemende slagers laten zien wat zij organiseren.

[intermezzo:1]

Dag van de Slager

De Dag van de Slager is een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb). Naast het verstrekken van subsidies voor opleidingen en trainingen, spant de stichting zich ook in om (jonge) mensen te enthousiasmeren voor een carrière in het slagersvak.

Altijd op de hoogte blijven?