Vleesmagazine editie 2 | april 2021

Vleesmagazine 2-2021

In dit nummer

Het recept

  • Recept van Paul van Trigt
  • Recept van Irish Beef

De Slagerij

  • Column van Janine van der Geest
  • Mystery shopping-onderzoek
  • Julius Jaspers kiest voor slagerij Janmaat
  • Slagerij Van Melik in Maastricht

Vaktechniek

  • Column van Gertjan Kiers
  • Barbecuetrends van 2021

Strategie

  • Gert Jan van Egmond over WHOA
  • Exclusief vlees van Klaas en Wendy Vlaar
  • Coronavirus is niet alleen negatief

Industrie

  • Nieuwe verpakking: GravityTray

Pdf Vleesmagazine 2-2021

In deze editie
Marketingexpert Paul Moers over kansen in coronatijd

Marketingexpert Paul Moers over kansen in coronatijd

De coronacrisis trekt wereldwijd een spoor van vernieling door de economie. Voor de voedingsbranche heeft het virus echter niet alléén negatieve gevolgen. Sterker nog: retaildeskundige en marketingexpert Paul Moers ziet vooral kansen. “Als je een goed plan hebt, is er altijd iemand bereid een paar duizend euro te investeren.”

Wagyu uit de polder

Wagyu uit de polder

Wagyuvlees is bezig aan een opmars. Klanten komen van heinde en ver naar Het Koeienhuis in Benningbroek. Daar verkopen Klaas en Wendy Vlaar hun exclusieve rundvlees. Het gemarmerde vlees is de droom van menig carnivoor. En niet alleen de bekende dure delen zijn de moeite waard. “Onze wagyuburgers zijn niet gekruid, wij kruiden onze koeien.”

De favoriete slager van Julius Jaspers

De favoriete slager van Julius Jaspers

Sinds zijn eerste bezoek aan Slagerij Han Janmaat is topkok Julius Jaspers er vaste klant. Hij prijst de vakkennis en het onderscheidend vermogen van de ambachtelijke slager uit Hilversum, die met zijn producten diverse vakwedstrijden won. “Hij heeft de ouderwetse wil om hard te werken.”

‘Overweldigende internationale belangstelling voor GravityTray’

‘Overweldigende internationale belangstelling voor GravityTray’

De twee creatieve ondernemers Luc van den Broek en Rinze Willemsen stoorden zich al heel lang aan het absorber-matje in de vleesbakjes in de supermarkt. Net als consumenten, retailers, p.roducenten en recyclebedrijven. Na een zoektocht van een aantal jaren naar de juiste folie en machine, is het nu zo ver. Het nieuw ontwikkelde bakje, getiteld GravityTray,...

Dé barbecuetrend van 2021: Complete en gezonde maaltijd van de grill

Dé barbecuetrend van 2021: Complete en gezonde maaltijd van de grill

De thuisbarbecue wordt steeds professioneler. De vraag naar grote stukken vlees is enorm toegenomen en de kennis over de verschillende delen ook. Naast vlees worden ook desserts, aardappelen en groenten steeds vaker op de barbecue bereid. Dat sluit aan bij de nieuwste trend: een gezonde maaltijd van de grill.

Tot het uiterste

Tot het uiterste

Ik mag toch onderhand wel aannemen dat we zo langzamerhand weer wat beweging in de economie gaan krijgen. Dat we afscheid hebben genomen van de avondklok en dat we ons weer druk kunnen maken over hoe we de volgende dag alles af kunnen krijgen.

Week zonder vlees

Week zonder vlees

Op het moment dat ik dit schrijf, is het dinsdag, de tweede dag van de Nationale Week Zonder Vlees. Net als bij de vorige editie van deze week is de omzet goed, alsof geen consument zich iets van de week ‘zonder’ aantrekt. Waar zouden we ons als slagers dan ook druk om maken? Sterker, voor het tweede jaar op rij is de vleesconsumptie per...

Een faillissement kan soms worden vermeden!

Een faillissement kan soms worden vermeden!

  Bijna alle ondernemers overkomt het een keer in het ondernemersbestaan; het gaat bedrijfseconomisch zo slecht dat het voortbestaan van het bedrijf op het spel staat. Het is dan vaak een dubbeltje op zijn kant. Veel bedrijven hebben in zo’n situatie nog een redelijke tot goed toekomstperspectief maar de schuldenberg is dan de molensteen...

Keurslager Van Caulil heel tevreden over mystery shopping onderzoek

Keurslager Van Caulil heel tevreden over mystery shopping onderzoek

Secret View heeft het allereerste mystery shopping platform gelanceerd dat speciaal is ontworpen voor kleine ondernemers. Met feedback van echte klanten leren slagerijen hun vakmanschap te gebruiken om klantervaringen te verbeteren. Bianca Kalmthout van Keurslager Van Caulil in Etten-Leur is heel tevreden. ‘We gebruiken de resultaten om van te leren’,...

Slagerij van Melik in W.C. Brusselse Poort Maastricht is helemaal vernieuwd

Slagerij van Melik in W.C. Brusselse Poort Maastricht is helemaal vernieuwd

Slagerij Van Melik en Bufkes Brusselse Poort hebben onlangs de deuren geopend van een complete nieuwe en vernieuwende winkel. De Slagerij en Bufkes zijn naar de overzijde van de passage van het winkelcentrum verhuisd en het aantal vierkante meters is flink uitgebreid. Het resultaat is een heel transparante zaak.