Vlees
Uit dit dossier
Vol vertrouwen de toekomst in
Er komt een tijd dat de consument incognito, met een bivakmuts op, door de supermarkt sluipt en stiekem vlees in het winkelwagentje doet. Goed weggemoffeld en gecamoufleerd liggen dan twee speklapjes en een pond gehakt verscholen onder prei, koffie en toiletpapier.
Nice to Meat brengt LUMA-vlees naar Benelux
Nice to Meat introduceert Zwitsers LUMA-vlees in de Benelux. LUMA is een nieuwe dry-age technologie waarmee verschillende soorten vlees worden gerijpt door middel van een veredelde schimmel.
18 procent jongeren koopt geen vlees
Bij de aankoop van vlees zijn kwaliteit en prijs de belangrijkste overwegingen voor Nederlanders. Duurzaamheid en klimaat zijn niet doorslaggevend, hoewel de helft van de consumenten er wel bij stil zegt te staan. Dit blijkt uit een peiling van Ipsos in opdracht van campagneorganisatie Feedback.
Vertrouwen
Voor een goed stukje vlees op z’n tijd, blijft ruimte, ook in de toekomst. En dat goede stukje vlees komt van vakmensen die weten waar ze het over hebben.
Nederlandse consument at minder vlees in 2020
Consumenten aten tijdens coronajaar 2020 minder vlees. Het vleesverbruik daalde met 1,9 kilo per persoon. De vermoedelijke oorzaak is de sluiting van de horeca. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Research (WUR) in opdracht van Wakker Dier.
Vleesmagazine Nieuwsbrief
Niets missen van Vleesmagazine.nl? Meld u dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de vleessector.
InschrijvenVleesmagazine Editie 2 | april 2022
Machinebouwspecial 2022

De eerste Machinebouwspecial is verschenen, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.
Lees verder