Nieuws
Uit dit dossier
Consument gaat voor kweekvlees, mits betaalbaar, lekker en veilig
Vier op de tien consumenten probeert graag een stukje kweekvlees, maar wel onder enkele voorwaarden. Dit aantal kan groeien, mits ontwikkelaars bereid zijn transparant over hun producten te communiceren.
Zwiers gaat vegetarische snacks verkopen
Horecaslager Zwiers Food Group heeft de receptuur overgenomen van de productlijn Veggy Kitchen van &Samhoud. Dat betekent dat de bijbehorende vegetarische producten binnenkort onder de naam van Zwiers in de supermarkten liggen.
Ook Jumbo stapt over op kip met Beter Leven-keurmerk
Na Albert Heijn en Lidl stapt ook supermarktketen Jumbo over op kip met Beter Leven-keurmerk. Vanaf 2023 heeft alle kip in de schappen minimaal één ster Beter Leven. "De overgang naar het Beter Leven keurmerk voor ons volledige aanbod kip is voor ons een logische volgende stap", zegt Olaf de Boer, directeur Commercie Jumbo.
Half miljard dollar voor Livekindly
In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.
Meer consumenten kopen biologisch
Consumenten kopen vaker biologisch. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen in 2020 steeg met 7 procent. Dat meldt brancheorganisatie Bionext met een persbericht.
Vleesmagazine Nieuwsbrief
Niets missen van Vleesmagazine.nl? Meld u dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de vleessector.
InschrijvenVleesmagazine
Editie 1 2021

In de eerste Vleesmagazine van 2021 staan keurslagers centraal. Liever online lezen? Dat kan hier!
Lees meer