Van 'toekomstloos' naar nominatie ondernemersprijs!

23 december 2017 Carla van Eijk

Toen ik net begon als jonge ondernemer, dacht ik dat je minimaal op een A-locatie moest zitten om het verschil te maken. Als startende ondernemer heb ik geleerd om te roeien met de riemen die je hebt. Hard werken en investeren om te groeien.

Samen met mijn broers nam ik het bedrijf van onze vader over en we begonnen in een winkel op een B-locatie. Onze energie kroop waar het niet gaan kon; twee keer achter elkaar behaalden we drie sterren in de wedstrijd Slager met Ster. Het kon dus toch met de middelen die we hadden én op een B-locatie. We groeiden en dachten na over onze toekomstplannen. Totdat de retailvisie over onze winkellaan schreef dat het ‘Kansloos was en niet toekomstbestendig’...

Een retailvisie, jullie hebben er vast wel eens over gehoord. Een retailvisie wordt ontwikkeld en is vaak het startpunt voor de heroriëntatie van het strategisch beleid van een organisatie of gemeente. Men brengt de markt in kaart, maakt een mogelijke SWOT-analyse en probeert een toekomstbeeld te schetsen. Klinkt als iets waardevols, toch? Als vrouw heb je dan toch een slapeloze nacht na de bekendmaking van zo’n retailvisie… Op stel en sprong gingen we panden bekijken op een A-locatie. Je moet wat! Totdat mijn broer de toenmalige eigenaar van onze winkellaan benaderde en kort-door-de-bocht vroeg of wij als winkeliers niet onze eigen winkels mochten kopen en het heft in eigen hand konden nemen. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn nu ruim anderhalf jaar verder. We hebben met alle winkeliers een winkeliersvereniging opgericht en de handen in elkaar geslagen. We hebben verbouwd, onze winkellaan straalt weer, de leegstand is (bijna) opgevuld en er is een vers breed aanbod van specialisten.

Vorige maand kwam dan ook een heel waardevol en dankbaar bericht binnen: we zijn met alle winkeliers genomineerd voor de Ondernemersprijs 2017 in Voorschoten! Ik kan de mail blijven lezen, hoe bijzonder is dat: van toekomstloos naar een nominatie voor de ondernemersprijs! Wij hebben voor ons gevoel al gewonnen. Vecht voor waar je in gelooft! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dit is de kracht van ondernemerschap!

Succes deze decembermaand en geniet van de feestdagen!

Altijd op de hoogte blijven?