Supers van Nederland, eat your heart out!

Nederland vergrijst, dus ook ons winkelend publiek in de slagerij. Voorlopig zitten we dus goed, zou je denken. Echter, hoe ziet ons winkelend publiek eruit over 10 of 20 jaar?

Uit onderzoek blijkt dat we de ‘jonge gezinnen’ missen in de slagerij. Jonge gezinnen winkelen bij de supermarkt uit gemak en door tijdgebrek. Als de jonge gezinnen een etentje organiseren of een bbq, pas dan gaan ze naar de slager.

Wij zijn zelf in onze slagerij al een aantal maanden bezig om deze doelgroep te onderzoeken. We hebben verschillende enquêtes afgenomen en hebben bij jonge gezinnen aan tafel meegegeten. Op deze manier hebben we de behoefte van deze groep kunnen achterhalen. Herkomst van het vlees, prijs, gemak, snelheid, kwaliteit, service zijn allemaal belangrijke pijlers voor deze groep consumenten.

Aan het denken gezet

Jonge gezinnen komen graag in de supermarkt, het bespaart tijd, ze vinden alles onder één dak en er zijn de kortings- en de spaaracties. Op het inspiratiecongres van de KNS in juni 2017 riep één van de sprekers, dat ‘korting op producten niet werkt’, ‘gratis producten weggeven’, dat zou moeten bijdragen aan omzetgroei. Het zette mij aan het denken.

De grote supers van ons land bedenken actie na actie, van moestuintjes tot aan smurfenpoppetjes. Kinderen staan er voor in de rij, soms worden ze met ‘dranghekken’ op afstand gehouden.

De kinderen bepalen dus uiteindelijk waar de ouders de boodschappen doen.

Althans, dat willen de supermarkten. Dat is best slim.

Nou hebben we helaas niet hetzelfde marketingbudget als de grote supers van ons land, maar zoiets zouden wij toch ook moeten kunnen? Supermarkten van Nederland, eat your heart out!

Wij gaan dit najaar voor het eerst een spaaractie doen voor kinderen. We proberen tevens de kinderen en de ouders iets te vertellen en te leren over het leven van onze dieren. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de lezers van Vleesmagazine op het gebied van spaaracties! Ik hoor het graag.

Lees ook
KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) lanceert de nieuwe kerstcampagne. Deze bestaat uit tips voor de slager om de kerstdrukte in goede banen te leiden en communicatiemiddelen om te gebruiken naar de klant.

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Keurslager van Leeuwen krijgt predicaat Hofleverancier

Dit jaar bestaat Keurslager van Leeuwen 100 jaar. Dit bijzondere jubileum is nu nog mooier geworden nu de slagerij het predicaat Hofleverancier mag voeren. Commissaris van de Koning, Jaap Smit, overhandigde het predicaat op 25 november aan slager Paul van Leeuwen, de derde generatie van de slagersfamilie.

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Deze week startte de langdurige campagne Werken in de Slagerij op de sociale media. Het doel is om door middel van video’s en verhalen van slagers jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het slagersvak.