Persoonlijke aandacht

11 november 2022 Christiaan Verkuijl Pulles en Pulles film en fotografie

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Slager Josja Haagsma en meesterverkoper Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over de feestdagen.

Crisis, dat is denk ik wel het woord van 2022. Stikstofcrisis, asielcrisis, koopkrachtcrisis, coronacrisis, huisvestingcrisis en ga zo maar door. Zonder hierover verder uit te weiden merk ik om mij heen dat mensen het beu raken het erover te hebben. En dat is ook niet verwonderlijk, want het roept veel vragen en onzekerheid op. Wat betekent dit allemaal voor mij als mens, consument, medewerker of ondernemer?

Nu de zomervakantie achter de rug is en de dagen beginnen te lengen, rijst de vraag: Hoe gaan we dit jaar de feestdagen voorbereiden? Of bent u inmiddels al volop bezig met de voorbereiding? In deze voorbereiding spelen veel vragen en onzekerheden mee. Kunnen we dit jaar wel alle grondstoffen geleverd krijgen? Kunnen we onze specialiteiten nog tegen dezelfde prijzen aanbieden? Moeten we dezelfde voorraad aanhouden als afgelopen jaar? Met daarbij in het achterhoofd: hebben we wel voldoende personeel ter beschikking?

De feestdagen zijn speciale dagen waar consumenten naar uitkijken. Een moment van genieten met elkaar, onder het genot van wijn en spijs. Het zijn momenten waar wij als versspecialist deel van uit mogen maken, door het leveren van de mooiste producten. Men is al weken van te voren bezig met het kiezen van de feestmaaltijd. Natuurlijk moeten we de mooiste producten in onze winkel leggen. Maar we moeten ook de persoonlijke aandacht niet vergeten. Zeker in deze tijd erg belangrijk. Het sociale gehalte van u als vakman of -vrouw is hoog.
En dat moeten we koesteren!

Altijd op de hoogte blijven?