Nieuw elan

Vleesmagazine nieuw elan

Het nieuwe kabinet gaat veel investeren de komende periode. Toch zijn er terechte zorgen over onder meer koopkracht, het milieu en het tekort aan medewerkers in allerlei sectoren. Punten waar het kabinet nog antwoorden op moet formuleren. Met nieuw elan graag, zoals ons beloofd is, want daar zit ik eerlijk gezegd wel op te wachten. En met dat nieuwe elan bedoel ik geen nieuwe gezichten – ik ben overigens wel erg blij met mensen als Ernst Kuipers en Robert Dijkgraaf die vanuit heel andere disciplines de politiek ingaan – maar echt een frisse wind door Den Haag. Want deze tijd vraagt om een andere kijk op dingen. Om plannen voor de wat langere termijn. Want als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Tijd dus voor iets anders.

En dat dachten we zelf ook, al is het op een heel ander vlak. Als uitgeverij merken we dat lezers en adverteerders veel waarde hechten aan een goed vakblad, nog meer nu elkaar ontmoeten zo moeilijk blijft. Bij ons was het ook tijd voor nieuw elan. In de vorm van een nieuwe vormgeving en van een inhoudelijke stap. Vleesmagazine was al het blad ‘van boer tot bord’ maar de vleesverwerkende industrie en productie kwamen in mindere mate aan bod. Daar komt dit jaar verandering in. Per editie gaan we er meer aandacht aan besteden en daarnaast brengen we twee specials over machinebouw uit. (Uiteraard blijven de specials over hygiëne en verpakken ook verschijnen.) Zo verbreden we onze en daarmee uw kijk op de sector en wordt Vleesmagazine nog meer het vakblad dat u mag verwachten. Inspirerende ondernemers, technologische ontwikkelingen en nieuwe managementstijlen; de artikelen in deze en komende edities zitten vol tips voor u als ondernemer.

En om het helemaal af te maken, ontvangt u dit jaar nog een vijfde special. Onder de naam ‘slimmer werken in food’ brengen we de beste ervaringen en tips bij elkaar van alles wat niet bij het verwerken van vlees, maar wel bij ondernemen hoort. Ook nieuw.

Ik ben benieuwd wat u van het 'nieuwe' Vleesmagazine vindt en ik nodig u uit om te reageren via michelledekoning@aleapublishers.nl.

Wil je voortaan ook Vleesmagazine ontvangen? Neem dan nu een abonnement.

Abonneer nu
Lees ook
Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion Food Group was een van de exposanten tijdens PLMA 2022, de private label vakbeurs georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association. Duurzaamheid, gezondheid, convenience en creativiteit voerden de boventoon.

Laat je inspireren

Laat je inspireren

Vijftig jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met kant-en-klare maaltijden in de slagerij. Als klein ventje stond ik bij mijn moeder thuis in de keuken te kijken hoe zij bami en nasi maakte, om in de slagerij van mijn ouders te verkopen.

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.