Mooie titel

Vleesmagazine en Vlees+

U heeft het nieuwsbericht vast op de website of in de nieuwsbrief van Vlees+ voorbij zien komen: “Uitgeverij Alea Publishers neemt Vleesmagazine over van Vakmedianet”. Een mooie nieuwe stap voor onze uitgeverij, voor Vlees+ en voor Vleesmagazine.

De geschiedenis van Vleesmagazine gaat ver terug, in een column ten tijde van het 10-jarig bestaan van de titel Vleesmagazine refereerde de hoofdredacteur aan de ruim 100-jarige geschiedenis van het blad: “Ooit, in 1916, is het begonnen met een wekelijkse uitgave van De Vee- en Vleeschhandel (…). In de loop der jaren volgden nieuwe namen: De Slagerij, Vlees en Vleeswaren, De Vleeskrant, Slagerswereld en Meat & Meal.”

Kortom een lange geschiedenis waarin één ding steeds hetzelfde bleef: het vakblad stond voor kennis, informatie en inspiratie voor mensen in de vleesbranche. Net als Vlees+. Inmiddels hebben beide titels een positie die veel meer is dan een papieren informatiedrager. Met de bladen, online nieuws, nieuwsbrieven en sociale media staan er platformen die ondernemers in de hele branche ondersteunen. En, als corona het toelaat, horen daar in de toekomst ook weer evenementen bij.

We zijn nu druk bezig met plannen maken voor beide titels, waarin ‘samenwerken’ het sleutelwoord wordt. Wat we allemaal gaan doen? Dat laten we u volgende maand weten. Maar een ding is zeker: we blijven u inspirerende verhalen brengen van ondernemers die vol passie in deze sector werken. Zoals Wouter van de Veen die in Vlees+ 2-2021 zijn liefde voor het vak uit de doeken doet: “Ik ben slager omdat ik het héle vak mooi vind, niet om alleen in de winkel te staan. Voor mij horen de levende inkoop en het slachten erbij”.

Wordt vervolgd!

(En heeft u in de tussentijd vragen of alvast een idee voor een onderwerp waar we zeker aandacht aan moeten besteden, dan hoor ik dat heel graag via info@vleesplus.nl.)

Lees ook
KNS start campagne 'Blijf wel smeren'

KNS start campagne 'Blijf wel smeren'

De Koninklijke Nederlandse Slager (KNS) heeft voor de zomermaanden een nieuwe onlinecampagne ontwikkeld. Deze verwijst naar onze huidige manier van leven met als thema ‘Omdat we thuisblijven deze zomer’. Onderdeel van de campagne is de boodschap ‘Blijf wel smeren’.De slogan ‘Blijf wel smeren’ is zaterdag live gegaan. Hiermee verwijst de KNS naar alle...

Pieter IJpelaar start met De Pure Slager

Pieter IJpelaar start met De Pure Slager

Pieter IJpelaar is de allergenenvrije online slagerij De Pure Slager gestart. ‘Inmiddels zijn er veel pure producten te vinden die vrij zijn van één of meer allergenen, maar daarbij gaat het nauwelijks om vlees en vleeswaren. De Pure Slager brengt daar verandering in!’, aldus de ondernemer.Pieter IJpelaar groeide op in een veehandelaarsfamilie die is...

De Vleeshoek in Eindhoven sluit deuren

De Vleeshoek in Eindhoven sluit deuren

Na twintig jaar is slagerij De Vleeshoek in Eindhoven zaterdag 25 juli voor het laatst geopend. Woonstichting Thuis heeft een andere bestemming voor het pand aan de Johannes Voetstraat en heeft de huur opgezegd. Slager Henk Van den Boogaard gaat aan het werk bij een andere slager in de stad.‘Het is een uitstervend ras’, vertelt Henk van den Boogaard...