Mooie titel

Vleesmagazine en Vlees+

U heeft het nieuwsbericht vast op de website of in de nieuwsbrief van Vlees+ voorbij zien komen: “Uitgeverij Alea Publishers neemt Vleesmagazine over van Vakmedianet”. Een mooie nieuwe stap voor onze uitgeverij, voor Vlees+ en voor Vleesmagazine.

De geschiedenis van Vleesmagazine gaat ver terug, in een column ten tijde van het 10-jarig bestaan van de titel Vleesmagazine refereerde de hoofdredacteur aan de ruim 100-jarige geschiedenis van het blad: “Ooit, in 1916, is het begonnen met een wekelijkse uitgave van De Vee- en Vleeschhandel (…). In de loop der jaren volgden nieuwe namen: De Slagerij, Vlees en Vleeswaren, De Vleeskrant, Slagerswereld en Meat & Meal.”

Kortom een lange geschiedenis waarin één ding steeds hetzelfde bleef: het vakblad stond voor kennis, informatie en inspiratie voor mensen in de vleesbranche. Net als Vlees+. Inmiddels hebben beide titels een positie die veel meer is dan een papieren informatiedrager. Met de bladen, online nieuws, nieuwsbrieven en sociale media staan er platformen die ondernemers in de hele branche ondersteunen. En, als corona het toelaat, horen daar in de toekomst ook weer evenementen bij.

We zijn nu druk bezig met plannen maken voor beide titels, waarin ‘samenwerken’ het sleutelwoord wordt. Wat we allemaal gaan doen? Dat laten we u volgende maand weten. Maar een ding is zeker: we blijven u inspirerende verhalen brengen van ondernemers die vol passie in deze sector werken. Zoals Wouter van de Veen die in Vlees+ 2-2021 zijn liefde voor het vak uit de doeken doet: “Ik ben slager omdat ik het héle vak mooi vind, niet om alleen in de winkel te staan. Voor mij horen de levende inkoop en het slachten erbij”.

Wordt vervolgd!

(En heeft u in de tussentijd vragen of alvast een idee voor een onderwerp waar we zeker aandacht aan moeten besteden, dan hoor ik dat heel graag via info@vleesplus.nl.)

Lees ook
Keurslager De Haas tevreden over nieuw bestelplatform Connect

Keurslager De Haas tevreden over nieuw bestelplatform Connect

Keurslagerij De Haas is tevreden over het nieuwe bestelplatform Connect van Shopforce. ‘Klanten kunnen nu bij alle verswinkels in ons winkelcentrum bestellen zonder dat ze hiervoor de deur uit hoeven’, laat het bedrijf desgevraagd aan Vleesmagazine weten.Met Connect kunnen klanten van het winkelcentrum hun lokale boodschappen gemakkelijk vooraf bestellen...

KNS houdt informatieavond over bedrijfsopvolging

KNS houdt informatieavond over bedrijfsopvolging

Er komt een dag dat je als slager besluit om te stoppen met het bedrijf. Je wilt graag dat het mooie slagersambacht wordt voortgezet door goed over te dragen, maar je weet niet precies hoe je dit moet aanpakken. Daarom organiseert de Koninklijke Nederlandse Slager (KNS) op 14 oktober een informatieavond over bedrijfsopvolging.Tijdens de informatieavond...

'Gemak en beleving bepalen de winkel van de toekomst'

'Gemak en beleving bepalen de winkel van de toekomst'

Het eerste seminar van Emondt KMI over het nieuwe verswinkelen, dat op dinsdag 7 juli in The Lightboxx Nijkerk werd gehouden, is een groot succes geworden. Tijdens de inspiratiesessie bespraken slagers, visspecialisten, kaasverkopers en groentespecialisten hoe ze de toekomst van de versspeciaalzaken zien. Op het gebied van winkelinrichting kwamen er...