Mooie titel

Vleesmagazine en Vlees+

U heeft het nieuwsbericht vast op de website of in de nieuwsbrief van Vlees+ voorbij zien komen: “Uitgeverij Alea Publishers neemt Vleesmagazine over van Vakmedianet”. Een mooie nieuwe stap voor onze uitgeverij, voor Vlees+ en voor Vleesmagazine.

De geschiedenis van Vleesmagazine gaat ver terug, in een column ten tijde van het 10-jarig bestaan van de titel Vleesmagazine refereerde de hoofdredacteur aan de ruim 100-jarige geschiedenis van het blad: “Ooit, in 1916, is het begonnen met een wekelijkse uitgave van De Vee- en Vleeschhandel (…). In de loop der jaren volgden nieuwe namen: De Slagerij, Vlees en Vleeswaren, De Vleeskrant, Slagerswereld en Meat & Meal.”

Kortom een lange geschiedenis waarin één ding steeds hetzelfde bleef: het vakblad stond voor kennis, informatie en inspiratie voor mensen in de vleesbranche. Net als Vlees+. Inmiddels hebben beide titels een positie die veel meer is dan een papieren informatiedrager. Met de bladen, online nieuws, nieuwsbrieven en sociale media staan er platformen die ondernemers in de hele branche ondersteunen. En, als corona het toelaat, horen daar in de toekomst ook weer evenementen bij.

We zijn nu druk bezig met plannen maken voor beide titels, waarin ‘samenwerken’ het sleutelwoord wordt. Wat we allemaal gaan doen? Dat laten we u volgende maand weten. Maar een ding is zeker: we blijven u inspirerende verhalen brengen van ondernemers die vol passie in deze sector werken. Zoals Wouter van de Veen die in Vlees+ 2-2021 zijn liefde voor het vak uit de doeken doet: “Ik ben slager omdat ik het héle vak mooi vind, niet om alleen in de winkel te staan. Voor mij horen de levende inkoop en het slachten erbij”.

Wordt vervolgd!

(En heeft u in de tussentijd vragen of alvast een idee voor een onderwerp waar we zeker aandacht aan moeten besteden, dan hoor ik dat heel graag via info@vleesplus.nl.)

Lees ook
Barbecueseizoen 2021?!

Barbecueseizoen 2021?!

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Gertjan Kiers en Janine van der Geest buigen zich dit keer over het thema barbecueën.

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Zomers kunnen de temperaturen hoog oplopen. Dit kan voor vishandelaren en marktslagers problemen opleveren voor de voedselveiligheid van hun producten. Daarom hebben brancheorganisaties Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS), Poeliersbond en Vereniging voor Nederlandse Visspecialisten(VNV) een hitteprotocol ontwikkeld dat 10 juni naar de gemeentes is...

'Meeste klanten willen gemarineerde lapjes en spiesjes'

'Meeste klanten willen gemarineerde lapjes en spiesjes'

Barbecueën is populairder dan ooit. De liefde voor buiten koken groeit al jaren, maar nu er door corona zo weinig te beleven valt, zijn de barbecueproducten haast niet meer aan te slepen. De ambachtelijke slager kan zijn hart ophalen. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag met Maurice Rutten van Slagerij Jan Pinckaers.