Herfst

25 oktober 2016

Tjonge, wat een weer, 33 graden in september, het moet niet gekker worden. De barbecue heeft nog nooit zo veel aandacht gehad als dit jaar.

Als vakman heeft u goed zaken kunnen doen, heerlijke variatie kunnen bieden voor de barbecue, maar ook voor de makkelijke avondmaaltijd. Iedereen wil zo lang mogelijk blijven genieten van de dag en de heerlijke buitentemperatuur. Ik hoop dat uw jaar nu al niet meer stuk kan. Zolang de temperaturen niet dalen, zou ik inzetten op gemaksvlees, maar er dan wel mee verrassen. Ook al is het nog warm weer, er is al volop wild en dit biedt mooie mogelijkheden voor variatie.

Je kunt geen bericht meer lezen of het gaat over onnodige toevoegingen aan onze voeding. Dit kun je geen hype meer noemen, maar een trend; de consument wil transparantie en echt en eerlijk eten. Dat kunt u bieden. Ook hebt u verstand van vleesdelen en de bereidingswijzen. Om u te onderscheiden, moet u ook durven proberen en laten proeven aan de klanten, ze overtuigen wat voor mooie producten u verkoopt.

Het lijkt er steeds meer op dat de seizoenen aan het verschuiven zijn en wij in de herfst de zomer hebben en in de winter de herfst. Volgt u het nog? U als slager moet nog sneller inspelen op deze weersveranderingen. Blijf voor op de massa en verras de klant, zo blijft u bijzonder en komen de mensen terug voor uw mooie vaste assortiment, maar ook de verrassingen die u biedt.

Ik geloof niet dat je als slager vis hoeft te verkopen, maar bied de klant een keuze aan wild, gevogelte, rund, varken of lam. Maar een dagje zonder vlees biedt ook mogelijkheden. Ook al klinkt het misschien raar, er is altijd wel een klant die voor een van de gezinsleden een vega-product zoekt of gewoon een dagje zonder vlees wil.

Altijd op de hoogte blijven?