Feestdagen

Janine van der Geest

Slagers over... Feestdagen

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Gertjan Kiers en Janine van der Geest buigen zich dit keer over de feestdagen.

Ik weet het, het is beroepsdeformatie maar wanneer ik het woord ‘feestdagen’ hoor of lees denk ik meteen aan de drukke eindejaarsperiode in onze zaak.

Zo ook nu of misschien juist nu. Brengt de komende eindejaarsperiode weer een spurt, zoals we gewend zijn (of waren)? Ik hoop het, afgelopen jaar waren we blij dat we open mochten zijn. Goede omzetten maar ook de meest arbeidsintensieve eindejaarsperiode die ik meegemaakt heb. Om ‘corona-proof’ open te kunnen zijn hebben we van alles moeten organiseren, van een tweede verkooppunt tot bestellingen klaarmaken buiten ons bedrijf en ga zo maar door. Veel geregel vooraf en bovenmatige ureninzet waren nodig om alles rond te krijgen. Nee, dan heeft een ‘ouderwetse’ eindejaarsverkoop mijn voorkeur.

Neemt niet weg dat dit jaar ook uitdagingen kent. Voor de omzet vallen de kerstdagen en oud en nieuw niet gunstig (tweemaal in het weekend). Ook is het niet ondenkbaar dat de consument, ter compensatie dat het vorig jaar niet mocht, massaal de horeca zal bezoeken tijdens de feestdagen. Daarnaast zal het aantal geboekte vakanties aanzienlijk zijn.

Maar het kan ook zijn dat het familiegevoel is blijven hangen. Samen zijn is een kostbaar goed. We kunnen dus met van alles rekening houden. Het personeelsprobleem in de horeca is voor hen ook een uitdaging. Kortom: werk aan de winkel!

Meer dan ooit zullen we de verwachtingen van onze klanten moeten peilen om te kunnen ontzorgen in assortiment en service. Goede eindejaarsverkopen zijn minder dan ooit vanzelfsprekend.

Succes gewenst.

Dossiers
Lees ook
Een krachtig collectief van 100% zelfstandige slagers

Een krachtig collectief van 100% zelfstandige slagers

De Vereniging van Keurslagers is dé slagersformule van Nederland. De winkelformule voor zelfstandige slagers die onder het unieke A-merk Keurslager als sterk collectief naar buiten toe treden. Slagers die beschikken over een gemeenschappelijk DNA: vakmanschap, ambacht, persoonlijke aandacht en kwaliteit.

SOUTHERN STYLE BBQ SAUCES BY DEGENS

SOUTHERN STYLE BBQ SAUCES BY DEGENS

Als specialist jou onderscheiden in ’t BBQ seizoen? Probeer nu de ALABAMA WHITE SAUCE in combinatie met MISSISSIPPI DARK SAUCE! Beiden te verkrijgen in een handige DEGENS knijpfles met 1000 ml. Proeven is gratis, dus bel of mail ons gerust!

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft voor haar leden een nieuwe campagne opgezet rondom de thema’s zomer, barbecue en samen eten. Het doel van de campagne is om “de slager en het ambacht positief in beeld te brengen.”